Tycker att min bil drar lite för mkt? peugeot 106 Roland garros 95a

volvo_bobban
12 oktober 2010 · 111 Inlägg

vad kan det vara för fel på bilen om den drar lite för mkt gentemot en kompis bil den är exakt likadan?

tändstift luftfilter olja och oljefilter är bytt på den

kan det vara några givare osv eller lambdan som kan ha knasat ur sig??

mvh/Volvo_bobban

Full Gas Spar Tid
Kimmen_
12 oktober 2010 · 26 Inlägg

Du robin jag tror att kardanförgasarsnöret börjar bli slitet prova byt ut det så ska du få se på skillnad xD

Victorduvet
12 oktober 2010 · 395 Inlägg

när lambdan for på min bmw 325 jag hade så drog den bra mycket mer soppa än den skulle,

så det blev att byta den, så gick den från 2,2 liter i stan till 1,4 tongue

BMW 520 (1992)
dawwe ...has left the building...
12 oktober 2010 · 4 474 Inlägg

Om Hydroturbotermostatomkopplaren (långt ord!) kärvar så kan få precis sådans symtom... smile

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
volvo_bobban
12 oktober 2010 · 111 Inlägg

Kimmen_ skrev:
Du robin jag tror att kardanförgasarsnöret börjar bli slitet prova byt ut det så ska du få se på skillnad xD

haha jaha det har jag inte tänkt på tongue det va väl fel på din eller hur??

Full Gas Spar Tid
volvo_bobban
12 oktober 2010 · 111 Inlägg

dawwe skrev:
Om Hydroturbotermostatomkopplaren (långt ord!) kärvar så kan få precis sådans symtom... smile

är du seriös med det svaret eller det låter lite fel men man måste fråga annars får man inte något svar tongue

Full Gas Spar Tid
volvo_bobban
12 oktober 2010 · 111 Inlägg

Victorduvet skrev:
när lambdan for på min bmw 325 jag hade så drog den bra mycket mer soppa än den skulle,

så det blev att byta den, så gick den från 2,2 liter i stan till 1,4 tongue

jag har funderat i den banan oxå men det ser man ju om man gör en svagskontroll eller om man mäter den så får väl göra det först och se om man hittar något problem

Full Gas Spar Tid
2quick4u
13 oktober 2010 · 296 Inlägg

Annars kan kolvringarna vara slut så att du har dåligt komp smile

"Dont drive faster than your guardian angel can fly"
volvo_bobban
14 oktober 2010 · 111 Inlägg

2quick4u skrev:
Annars kan kolvringarna vara slut så att du har dåligt komp smile

det konstiga den drar ingen olja och ryker men kska kolla upp hur mkt komp jag har på alla cyllarna
men hur mkt ca ska en 1,4a ha

Full Gas Spar Tid
2quick4u
14 oktober 2010 · 296 Inlägg

feltema har ju sina komp provare, igentligen behöver du ju bara kolla så att du har samma komp på alla cyllarna smile

http://www.biltema.se/ProductImages/15/ … 1394_l.jpg

"Dont drive faster than your guardian angel can fly"
volvo_bobban
27 oktober 2010 · 111 Inlägg

någon mer som har något svar på den frågan??? har bytt lambdan nu och det ligger fortfarande för högt

Full Gas Spar Tid
Crille88
27 oktober 2010 · 1 353 Inlägg

eftersom att de är så lite effekt i bilen så kanske de beror på att du kör med plattan i mattan hela tiden? lätta på gasen så kanske den slukar mindre wink
sitter de lmm på en sån bil? koppla ur o se om den går bättre eller sämre... någon tempgivare eller liknande? kan va så att styrboxens givare tror att den går på kallstart hela tiden o därmed fettar på med bränsle..

Seat Leon Cupra R "Limited Edition nr 496 av 799" (2018)
volvo_bobban
27 oktober 2010 · 111 Inlägg

Crille88 skrev:
eftersom att de är så lite effekt i bilen så kanske de beror på att du kör med plattan i mattan hela tiden? lätta på gasen så kanske den slukar mindre wink
sitter de lmm på en sån bil? koppla ur o se om den går bättre eller sämre... någon tempgivare eller liknande? kan va så att styrboxens givare tror att den går på kallstart hela tiden o därmed fettar på med bränsle..

det är ju så att när vi åkte till sthlm i kompisens bil så körte vi typ som idioter och den drog inte mer för det och det sitter inte lmm det är typ centralisprutnings förgasare på den och jag har kollat runt efter kallstartsventilen och hittar inte någon för jag tänkte att jag skulle dra ur den??
men hur mäter man givarna osv då??
kan det vara något annat som är fel

Full Gas Spar Tid
Crille88
27 oktober 2010 · 1 353 Inlägg

kan va massa saker som är fel.. man får börja i nån ände o testa.. typ..

Seat Leon Cupra R "Limited Edition nr 496 av 799" (2018)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang