4483
Sök

945 -95 - går bra ibland, ibland dåligt..

Gasglad
3 244 Inlägg
9 november 2010
Trådstartare
Hello!

Behöver eran hjälp med denna bilen..

När motorn är varm och bilen går på tomgång så svajjar den mellan 500-1000RPM i stort sett.
Gåller man jämn gas på 2500RPM så låter det lite som misständningar, efter en stund så går varvet upp, precis som att något "släpper" och den får kraft igen, då hamnar varvet på runt 3000RPM

Inga felkoder är satta så bör ju vara något mekaniskt..

Edit: Kopplat ur tomgångsmotorn också, samma symptom!

Någon som vart med om samma symptom ?

Min första tanke är att hela t-systemet bör bytas, dvs. stift, kablar, fördelare, rotor.
Senast redigerat av MrCarfreak (9 november 2010)

//Carfreak

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
9 november 2010
antar att du jobbar på KCC Bilservice och då är det lite komiskt att du frågar gorg om hjälp tongue
men byt du tändsystemet och se om det hjälper om inte så kan du ju kolla efter tjuvluft .
du kam kolla så att kamremmen inte har hoppat ett kugg med:)

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Gasglad
3 244 Inlägg
9 november 2010
Trådstartare
turboforssen skrev:
antar att du jobbar på KCC Bilservice och då är det lite komiskt att du frågar gorg om hjälp tongue
men byt du tändsystemet och se om det hjälper om inte så kan du ju kolla efter tjuvluft .
du kam kolla så att kamremmen inte har hoppat ett kugg med:)

ajjemensan.. men inte alltid man kan allt för det, just därför man frågar runt istället då ens hjärna inte alltid kommer fram till orsakerna wink

tänkte också på tjuvluft då det är vanligt att insugspackningen går..

Ska kolla efter tjuvluft och se om jag hittar något. Men tjuvluft är la inte temperatur relaterat?

Kamremmen står rätt, första jag kollade!

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
9 november 2010
Trådstartare
Har kollat temp givare, LMM, lambda samt stiften nu, stiften är något vita = lite för magert, dock endast på gränsen då det finns tendens till en gyllenbrun färg också..

Lutar åt att stift, kablar fördelare och rotor är dåliga då det är väldigt länge sedan det byttes!

//Carfreak

Sök