4734
Sök

Kylpasta vid montering av tändmodul (TFI)?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
25 november 2010
Trådstartare
Tjenare.

Ska till och byta tändmodul i min Ford Scorpio 2.9 - 94. På denna modellen sitter den fäst i tändningsfördelaren.

Läste i haynes å andra ställen på internet att vid montering skall man använda sig av någon typ av värmeavledande pasta, vilket jag gissar är samma sak som kylpasta.

Fungerar det att använda samma typ av pasta som vid montering av processorer i datorer till detta? Och isåfall, vart hittar jag det till ett vettigt pris, alltså inte 50kr/gr som tex komplett.se

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

2 118 Inlägg
25 november 2010
19kr hos lokala databutiken här i pite iaf ^^

D.i.l.l.i.g.a.f

Försöker iaf
12 819 Inlägg
25 november 2010
Trådstartare
NJ_ skrev:

Per gram? tongue

Mvh Tommy

Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

2 118 Inlägg
26 november 2010
te_wik skrev:
NJ_ skrev:

Per gram? tongue

Mvh Tommy

de vette fan tongue en liten tub tror jag de va ^^ annars kan jag gräva lite i dataskrot-högen och kolla om jag har någon överbliven liten tub ;P

D.i.l.l.i.g.a.f

Försöker iaf
12 819 Inlägg
26 november 2010
Trådstartare
NJ_ skrev:
te_wik skrev:
NJ_ skrev:

Per gram? tongue

Mvh Tommy

de vette fan tongue en liten tub tror jag de va ^^ annars kan jag gräva lite i dataskrot-högen och kolla om jag har någon överbliven liten tub ;P

Äh ja köpte en komplett fördelare så jag skiftar hela skiten smile

Mvh Tommy

Sök