3768
Sök

Volvo 940 GL -93 startar inte

1 562 Inlägg
5 december 2010
testa byt filter, lär ju mest troligt bara vara kondens.

173 Inlägg
5 december 2010
byta filter o ett bra tanklock som tätar bra kanske ta på någon packnings grej på tanklocket så de täntar mot tankröret kanske funkar? tongue

629 Inlägg
5 december 2010
Trådstartare
Stenzzon skrev:
byta filter o ett bra tanklock som tätar bra kanske ta på någon packnings grej på tanklocket så de täntar mot tankröret kanske funkar? tongue

Påtal om det, har ett tanklock som är nått såntdär biltema skit man bara trycker dit, inte gängar på eller nått.
kanske inte är så jävla bra? satt på bilen när jag köpte den tongue

Mröh

173 Inlägg
5 december 2010
mja vet inte om de gör saken bättre med bättre tanklock men borde ju inte bli sämmre

767 Inlägg
5 december 2010
Dagge88 skrev:
Nu känns det som man kommit en bit på vägen i felsökandet!
Det måste ha blivit IS i bränslesystemet eller så, för startade den nu imorse (efter att ha stått sedan igår i varmgarage).

Den bluddra lite smått i början (10 sekunder kanske), sen gick den kalas!
Men nu till det jobbiga: om det nu var is någonstans i soppasystemet, då måste det komma in fukt någonstans?
kanske avhjälps med bränslefilter byte? annars vet jag inte vad jag kan göra för att förbygga det här :s

I med k-sprit sen se till att ha mycket bensin i tanken smile

629 Inlägg
5 december 2010
Trådstartare
Jo får la testa att ha i k-spriten tongue men ska väll egentligen inte behövas på moderna bilar?
för säkerhetsskull byter jag soppa filtret imorgon, känns långsökt men vafan smile
Skaffar mig ett nytt tanklock så får vi se om det fryser sig i framtiden eller ej!

Ni ska ha tack för tipsen och så!

Mvh Daniel

Mröh

767 Inlägg
5 december 2010
Dagge88 skrev:
Jo får la testa att ha i k-spriten tongue men ska väll egentligen inte behövas på moderna bilar?
för säkerhetsskull byter jag soppa filtret imorgon, känns långsökt men vafan smile
Skaffar mig ett nytt tanklock så får vi se om det fryser sig i framtiden eller ej!

Ni ska ha tack för tipsen och så!

Mvh Daniel

Nej egentligen inte men det hjälper till att driva med vattnet smile

629 Inlägg
21 december 2010
Trådstartare
hoppsan , idag vart det -24 och gissa om bilen var stendöd ikväll också!
denna gången är det värre, har 4,5 mil hem där den står nu, så kan inte putta in den i varmgarage så den startar.

Sprillans nytt batteri är det i den nu också.
Precis samma som förut, är precis som att det är något som fryser när det går under -20.

Kylvattnet har inte frusit.

Bilen tände till och starta, gick ca 10 sekunder (bluddra och var allmänt orolig) sen dog den för att inte starta igen.

Vaaafan ruttnare vinterbil får man ju leta efter... Kondens i tanken borde det inte vara har i 2 flaskor k-sprit.

Mröh

Sök