Börjar bli lite irriterad på min kassa tomgång som blitt senaste veckan, mer än vanligt. Jag e van att den e lite upp o ner innan motorn blitt riktigt varmt men det är bara för att den är chippad. Men på senaste veckan är den totalkass fast motorn e varm. Tomgången är hög ligger på 1500-2000 när den är kall (normalt) men den sjunker bara ner till 1500 o stannar där fast jag har kört massa mil o den är fullvarm som den skall. När jag släpper gasen o kommer in till korsning eller växlar ner så sjunker tomgången drastiskt o lägger av motorn oftast eller så ligger tomgången på 1500. Om jag står stilla på tomgången o gasar till jättesnabbt o släpper gasen snabbt så går tomgången ner under o lägger motorn av. Gasar jag opp lite sakta o släpper gasen försiktigare så går tomgånge ner till 1000 men går upp till 1500 igen men den lägger inte av då istället. Hmm skumt detta vad skall jag börja med o kolla?
japp det är c20xe, motorn lägger av nästan 98% av alla frikopplingar testar o åker o trampar in kopplingen då lägger den av direkt. Men åker jag och motorbromsar in till en korsning och sen trycker ner kopplingen så ligger den ofta på hög tomgång på 1500 jämn gång. Ganska nytt bränslefilter kan det vara så enkelt att de behövs lite K-sprit i tanken??? Jag har vart väldigt dålig på det denna vinter hitills tyvärr..