Slö 740 16v?

Kibil
4 januari 2011 · 552 Inlägg

Kan vara igensotad motor, dvs avlagringar i toppen. Kan hjälpa med att blanda lite e85/diesel och köra skiten ur maskinen...

zemet
4 januari 2011 · 4 037 Inlägg

Kolla så inte lambdan ger fel blandning eller ngt sånt pga att du har ett litet rosthål i avgasröret innan lambdan. Kontrollera också att dina bromsok är friska och inte ligger på. Hade ett bromsok som låg på på min gl och det var en väldig skillnad att köra efter man hade bytat till fräscha bromsok.

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
Enholmski
4 januari 2011 · 58 Inlägg

zemet skrev:
Kolla så inte lambdan ger fel blandning eller ngt sånt pga att du har ett litet rosthål i avgasröret innan lambdan. Kontrollera också att dina bromsok är friska och inte ligger på. Hade ett bromsok som låg på på min gl och det var en väldig skillnad att köra efter man hade bytat till fräscha bromsok.

Om de skulle vara lambdan då ska väl ändå lampan lysa ??

ola_volvo Biltokig
4 januari 2011 · 310 Inlägg

Körde ifrån en kompis 940 16v med min 740 Gl i vintras men den hittar han inget fel på heller, tror den är allmänt misskött och igensotad bara...

Harè bra
zemet
4 januari 2011 · 4 037 Inlägg

FlipparN skrev:

zemet skrev:
Kolla så inte lambdan ger fel blandning eller ngt sånt pga att du har ett litet rosthål i avgasröret innan lambdan. Kontrollera också att dina bromsok är friska och inte ligger på. Hade ett bromsok som låg på på min gl och det var en väldig skillnad att köra efter man hade bytat till fräscha bromsok.

Om de skulle vara lambdan då ska väl ändå lampan lysa ??

Om lambdasonden är trasig lr ngt sånt ja, men om du har ett litet hål framför lambdan så blir det ju fel blandning ändå och då lyser inte lampan.

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
Hagis Mekaniker
7 januari 2011 · 7 Inlägg

Biljävlen plågas för klent, där har du felet !

Kolla gärna in jobbarkompisen racebil http://www.chevy740.nu eller http://www.garaget.org/?car=124457
När du endå håller på kolla även in polarens racebil http://www.garaget.org/?car=177165
Volvo S70 2.5T "R look-alike - AUTOTECH" (1998)
Zorg
7 januari 2011 · 120 Inlägg

sttttttttttteeeeeeeen

Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
7 januari 2011 · 5 042 Inlägg

Den kanske är mkt buskörd innan dig..
Därav kanske 130 av dom trötta 159 morfarshästarna lever ?  Exempel bara

C H E V R O L E T <3
Growe Fri fart för ett fritt folk!
7 januari 2011 · 13 736 Inlägg

ola_volvo skrev:
Körde ifrån en kompis 940 16v med min 740 Gl i vintras men den hittar han inget fel på heller, tror den är allmänt misskött och igensotad bara...

det förvånar mig inte det minsta dom nyare 16V kan vara Äkligt trötta

har kört några styckna bla 90:ans 745glt 16v jag var övertygad att det var en vanlig glt=116hk
men ägaren fick bevisa för mig att det var en 16v under huven

min 745glt 16v orka att göra ringar på 2:an när man lekte lite med viterdäck på asfallt
så dom ska inte vara tokslöa

men det verkar som att 88B är den man ska ha för resten är tokdödad

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang