4010
Sök

Svårtstartad Volvo 940 med högljud bränslepump

181 Inlägg
18 januari 2011
Rallyhalle skrev:
matheus skrev:
Rallyhalle skrev:
Då va felet till att bilen va svårstartad hittat, de va pulsairventilerna som hade pajat och släppte igenom ganska mycke avgaser tongue

Så det som återstår är att konstatera om de är fel på tankpumpen eller reläet samt varför bilen rycker till ibland. Men först är det besiktning!

Kalas de ju! tänkte bara såsa upp en kommentar till varför soppapumpen surrar, det gör min oxå när jag har lite bensin i, la märke till de här om dagen bilen stod plant å jag hörde ett surrande ljud i bilen så jag sänkte den lilla volymen på stereon å stänge av flärren så de va helt tyst förutom bilen då, å de surrade i bilen lät som de kom från V-lådan öppnade dörren å skickade ner huvudet så lång ner ja kunde (sportstolar) kom kanske inte ens till tröskeln men de lät från pumpen under bilen. då åkte ja å tankade sen lät den inge mer, så antingen tanka eller höj volymen på stereon big_smile de e mina tips xD

Haha, det är också ett sätt att lösa de på tongue
Har ett relä nu för att testa med, kostade inte många kronor faktiskt. Men just nu går bilen så bra så har inte orkat byta de.

Dock har jag större problem nu, 7st 2or på besiktningen varav en va rostig dragkrok. Skaffar man sig inte jobb så får man de i alla fall roll

SHIT! skulle jag aldrig orka tongue haha, min har gått utan anmärkning eller bra att veta i 5 år irad big_smile  dragkroken är ju bara såga bort med en bågfil eller liknande, eller köpa en ny.. tongue va va de mer för fel då?
å juste de med att den va svårstartad... hur löstes de? vad böts å vart satt skiten? big_smile hur kom du fram till att de va just de som va felet? har en kompis med likadan bil å samma fel tongue

4 299 Inlägg
18 januari 2011
Trådstartare
matheus skrev:
Rallyhalle skrev:
matheus skrev:
......

Haha, det är också ett sätt att lösa de på tongue
Har ett relä nu för att testa med, kostade inte många kronor faktiskt. Men just nu går bilen så bra så har inte orkat byta de.

Dock har jag större problem nu, 7st 2or på besiktningen varav en va rostig dragkrok. Skaffar man sig inte jobb så får man de i alla fall roll

SHIT! skulle jag aldrig orka tongue haha, min har gått utan anmärkning eller bra att veta i 5 år irad big_smile  dragkroken är ju bara såga bort med en bågfil eller liknande, eller köpa en ny.. tongue va va de mer för fel då?
å juste de med att den va svårstartad... hur löstes de? vad böts å vart satt skiten? big_smile hur kom du fram till att de va just de som va felet? har en kompis med likadan bil å samma fel tongue

De lampor som inte lös, ABS-indikeringen bl.a... Tutan funka inte, glapp spindelled och så har jag en spricka i strålkastarglaset som inte var så omtyckt. Dragkrok ska jag köpa ny för köpt bilen just för att den hade dragkrok tongue

Från luftburken går en slang över ventilkåpan till en förgrening, som sitter i 2 ventiler. Dom i sin tur förgrenas sen ut så att det går ett rör till varje avgaskanal typ. Ett vanligt fel är att dom börjar släppa igenom avgaser som bilen sen slukar i sig. Fick jag reda på jagrullar.se.

Åtgärden är enkel, plugga dom ventilerna. Jag tog 2 överblivna 50-öringar i koppar och pressade ner en bit, la ensvetsloppa som stopp från att den skulle åka uppåt. Och sen som grädde på moset kemisk metall uppe på de, o detta görs på ovansidan av ventilen. Sen skruva tillbaka grejerna och låtsas som ingenting när man rullar in bilen på besiktningen sen wink

Skulle kunna ta en bild imorgon när det är ljust och ringa in dom ventilerna jag pratar om smile

Sök