2873
Sök

740 in bränner stift ! (b230f)

79 Inlägg
14 november 2010
Trådstartare
hej , jag fick hem en 740 88 ! den gick inte när jag fick hem den men efter en liten stundsfelsökning satt de biltema stift i den !.. aha tänkte ja, byte stiften och de start direkt ! skit kul tyckte ja. den gick fint . sen när den ståt i ett par dar så skulle ja ha i gång den och så gick den bara på 3 sen 2 sen död igen! Så då jag bytte stift ingen , bytte lamda (vet inte om den är riktig) okså start de på en gång igen ... går hur fint som hellst...så glad igen ! vänta i 4 timmar .. sen samma fel ... startar och går släcker ett stift i tage ...

HJÄLP!!! mvh Calle:D

4 001 Inlägg
14 november 2010
låter jävligt mystiskt, vad är det för stift du stoppat i den?

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

79 Inlägg
14 november 2010
Trådstartare
först bosh super !! sedan vart de nkg ! den verkar sura de dom !

4 001 Inlägg
14 november 2010
vad för några NGK? det ska var BP6ES har jag för mig
Bosch kan du glömma...jag har hittils inte haft ett Bosch-stift som funkat

Den ska ju inte kunna sura stiften om den står stilla.
Några andra bekymmer? tomgången riktig och den ryker inte konstigt?

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

79 Inlägg
14 november 2010
Trådstartare
okej ,,, ne de är inte dom ngk som du skrev nu ,, men när jag fick i gång den först gången så läckte de olja från en packbox.. kanske drar i sig olja ,,,men de blå rycker inte !!!

Smålänning
7 887 Inlägg
14 november 2010
Finns det felkoder på den? Är det en 88B ska de finnas en box på vänster fjädertorn där du kan kolla de.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

79 Inlägg
15 november 2010
Trådstartare
jaa de  vet ja men de finns ej de på den här !men jag kom på att kanske kalstarten hängt sig så den chockar hela tiden ??

562 Inlägg
15 november 2010
Vet ej om ditt styrsystem gör samma sak, men LH 3.2 som bland annat finns i tidiga modeller av 850, sprutar in en dusch med bensin precis när man stängt av bilen. Vilket ska göra det enklare att starta bilen sedan, då bensinen förångas.

Kolla så inte stiften surar ner sig och rengör dom ordentligt.

9-5 Aero Sedan -05

79 Inlägg
15 november 2010
Trådstartare
okej ska kolla de men sen ska jag kolla om den göra samma sak om jag drar ur säkringen till automat chocken ... smile blir ju lite brydd de brukar ju inte vara nå större fel på 740in ...men den har ju stått i 3 år så konstigt är de väl inte ... smile

Sök