2287
Sök

Seat ibiza -99 STARTAR EJ HELT PLÖTSLIGT

Power of changes
270 Inlägg
3 februari 2011
Trådstartare
Måste börja med att säga att jag aldrig kommer köpa en seat igen !mad

Hej !

Som sagt en Seat ibiza -99 som har fungerat huuuur bra som helst under hela vintern tills IDAG ! 3/2 !
Försökte starta med start kablar men det funkar inte, försökte knuffa igång skit bilen men det funka inte häller.
Så jag tog ut ett tändstift och drog om för att kolla om det kom någon gnista men det gjorde det inte häller.

Va fan gör man då ?
jo ja drog av luft filtret och kolla om de va skit i förgasaren men det var det inte.

och där stod jag med en bil mitt i en nedförsbacke som ja behövde komma UPP på, så jag drog om nyckel en sista gång och så gick den igång YEES !!!

åkte runt lite och stanna stängde av bilen och starta och det funka :S:S ?!!?

Va bra tänkte jag och drog in till centrum och åt lite. Kommer tillbaks och då vägrar den starta !!

så ja boxera bilen till baks till parkering och under vägen så testa polaren att starta den under rullning och den vägrade starta, (försökte starta under rullning lite titt som tätt) men sen så när vi nästan va framme så starta den heeeeelt plötsligt. så jag åkte runt och runt och runt utan att stänga av. Efter att jag har åkt runt ett tag så stanna jag på min parkering och så tänkte jag, men de klart den startar nu.
MEN NÄÄÄÄÄ den lilla J**la bil F******N ville inte starta !!

Så jag tänkte fråga er om någon skulle kunna gissa till felet ?
tändspolen ? eller vad kan de va ?!

Tack för all svar

Med Vänliga Hälsningar
H.S

Power 0f You

3 235 Inlägg
4 februari 2011
Om det inte plötsligt inte finns gnista är det något elektrikst. Det första jag tänker på är kamaxelgivaren som spökar,och/ eller tändspolen.

Power of changes
270 Inlägg
6 februari 2011
Trådstartare
engolf skrev:
Om det inte plötsligt inte finns gnista är det något elektrikst. Det första jag tänker på är kamaxelgivaren som spökar,och/ eller tändspolen.

de första ja bytte är tändspolen hehe. Men det va inte det

Power 0f You

Försöker iaf
12 819 Inlägg
6 februari 2011
Testa med reservnyckeln, kan va startspärren som bråkar.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Power of changes
270 Inlägg
6 februari 2011
Trådstartare
te_wik skrev:

Mvh Tommy

haha de värsta är ju att jag bara har en nyckel ... knappen på nyckeln som går till larmet funkar ej så man får låsa/låsa upp manuellt och då går larmet igång också. Jag skulle inte tro att det är larmet .. eller ?
Jag tror det är nått med själva datorn, ska kolla när ja finner tid att kolla vart elen dör

Power 0f You

Försöker iaf
12 819 Inlägg
6 februari 2011
octavia skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

haha de värsta är ju att jag bara har en nyckel ... knappen på nyckeln som går till larmet funkar ej så man får låsa/låsa upp manuellt och då går larmet igång också. Jag skulle inte tro att det är larmet .. eller ?
Jag tror det är nått med själva datorn, ska kolla när ja finner tid att kolla vart elen dör

Ja då är det ju värre. Tycker det låter som ett klassiskt fall av signalförlust från nyckeln till immo'n.
Men går larmet varje gång du låser upp bilen och du har kunnat starta den förut så verkar det ju inte rimligt att du har en startspärr alls i den.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Power of changes
270 Inlägg
6 februari 2011
Trådstartare
te_wik skrev:
octavia skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

Ja då är det ju värre. Tycker det låter som ett klassiskt fall av signalförlust från nyckeln till immo'n.
Men går larmet varje gång du låser upp bilen och du har kunnat starta den förut så verkar det ju inte rimligt att du har en startspärr alls i den.

Måste fråga dig hur kopplar man förbi start spärren bara för att kolla så det inte är det som är strulet.
En kompis till mig hade samma fel (vägra starta helt plötsligt) men hos han var det start spärren och bensin pumpen. Jag hoppas bara inte jag har samma otur

Mvh Tommy

Power 0f You

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
6 februari 2011
te_wik skrev:
octavia skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

Mvh Tommy

Håller med till 100%

C H E V R O L E T <3

Power of changes
270 Inlägg
6 februari 2011
Trådstartare
nej nej alltså jag menade att larmet startar/går igång, aktiverar sig när man låser bilen manuellt. Alltså knappen på nyckeln funkar inte och har inte funkat så länge jag har ägt den (köpte bilen i somras)

larmet tjuter/piper inte när jag låser eller låser upp. Ja är fortfarande trött efter igår kväll.
Ledsen om jag skrev lite konstigt tongue

Power 0f You

1 482 Inlägg
8 februari 2011
Kollat fördelaren och rotorn?

På min Ibiza va det tändkablarna, fördelarlocket och rotorn som va sopslut.

BLT Service
Theracords Music Label

Power of changes
270 Inlägg
9 februari 2011
Trådstartare
Noxxer skrev:
Kollat fördelaren och rotorn?

På min Ibiza va det tändkablarna, fördelarlocket och rotorn som va sopslut.

haha då har vi samma problem. Det är exakt det som är trasigt

Power 0f You

Sök