Måste börja med att säga att jag aldrig kommer köpa en seat igen !

Hej !
Som sagt en Seat ibiza -99 som har fungerat huuuur bra som helst under hela vintern tills IDAG ! 3/2 !
Försökte starta med start kablar men det funkar inte, försökte knuffa igång skit bilen men det funka inte häller.
Så jag tog ut ett tändstift och drog om för att kolla om det kom någon gnista men det gjorde det inte häller.
Va fan gör man då ?
jo ja drog av luft filtret och kolla om de va skit i förgasaren men det var det inte.
och där stod jag med en bil mitt i en nedförsbacke som ja behövde komma UPP på, så jag drog om nyckel en sista gång och så gick den igång YEES !!!
åkte runt lite och stanna stängde av bilen och starta och det funka :S:S ?!!?
Va bra tänkte jag och drog in till centrum och åt lite. Kommer tillbaks och då vägrar den starta !!
så ja boxera bilen till baks till parkering och under vägen så testa polaren att starta den under rullning och den vägrade starta, (försökte starta under rullning lite titt som tätt) men sen så när vi nästan va framme så starta den heeeeelt plötsligt. så jag åkte runt och runt och runt utan att stänga av. Efter att jag har åkt runt ett tag så stanna jag på min parkering och så tänkte jag, men de klart den startar nu.
MEN NÄÄÄÄÄ den lilla J**la bil F******N ville inte starta !!
Så jag tänkte fråga er om någon skulle kunna gissa till felet ?
tändspolen ? eller vad kan de va ?!
Tack för all svar
Med Vänliga Hälsningar
H.S