Nu börjar ja bli less på att skruva:/ tänkte byta bromsslang höger fram idag, eftersom ja fick en 2a på de på besiktningen, och som vanligt så ska ju allt så så "snabbt" för en.. så jag lyckades dra koppar "muttern" mellan röret och slangen rund.. och de sitter som fan... däremot anslutningen till oket släppte ju lätt... frågan är ju vad man gör nu? byta hela bromsröret från styrenheten eller?
köp ett nytt bromsrör mycket lättare så gjorde jag alla fall
Det är inte alls mkt lättare!
Det bästa du kan göra är som folk tidigare sa att du köper ett koningsverktyg på tex biltema och en ny nippel från biltema om dom har annars mekonomen. glöm inte trä på nippeln på bromsröret innan du konar bara:)
Ja de är väl kanske enklaste lösningen med att kona om dom, men där de krångligt om man inte gjort de förut eller? sen är de väl billigare alt att köpa ett nytt bromsrör? tror de kosta 190 kr om ja inte såg fel... men de kanske är väldigt krångligt att byta? fast de såg inte så jätte avancerat ut tyckte ja, ev om de är bökigt att komma åt?
Ja de är väl kanske enklaste lösningen med att kona om dom, men där de krångligt om man inte gjort de förut eller? sen är de väl billigare alt att köpa ett nytt bromsrör? tror de kosta 190 kr om ja inte såg fel... men de kanske är väldigt krångligt att byta? fast de såg inte så jätte avancerat ut tyckte ja, ev om de är bökigt att komma åt?
Det är inte alls krångligt. Väldigt lätt även om man inte har gjort det förut. Går mkt fortare än att byta hela röret och dessutom så han du köpt ett verktyg och verktyg är alltid en bra investering:) Det är garanterat inte sista gången du drar sönder nippeln när du ska byta bromsslang.
Kostar 300 på biltema och är helt klart värt det. Har samma verktyg själv och det har jag säkert använt 5-6 ggr på 3 år. Så långsiktigt sparar det dig pengar och tid:)