jag hade provat ladda batteriet alt byta det. hälla på lite färsk bensin, 5-6 månader inte kanske är så lång tid men det skadar inte att prova.
låter precis som den blandar fel när du släpper gasen från 3000 varv. typ luftmassemätarproblem. nu har du ju ingen LMM. hur reglerar en supra mängden/massan på luften in till insuget?
har du provat låta den stå o gå på tomgång så den blir varm?
om du har samma fenomen kall som varv eller bara ett av tillfällena?
den är så hela tiden, den funkade utan problem för 3 dagar sen när ajg startade den, Den har MAP sensor istället för LMM , har bytt bensin har prövat med ett färskt batteri ingen skillnad
brukar vara trycksrelaterade fel, för att bilen inte ska kunna råka ladda max vid fel tillfälle så sätter den motorn i LIMP HOME
om du kört utan vakuum T-korset till dumpen/WG blir där ju fel med trycket. då känner MAP sensorn av att där t.ex är för högt tryck eller för lågt tryck och kan sätta motorn i LIMP HOME läge. MAP-sensor=laddtrycksgivare
Fixa T-korset, koppla av batteriet i 15-20 minuter. Eller hur lång tid det nu tar för en Supra ECU att nolla sina anpassningsvärde. Starta bilen och låt den stå på tomgång i minst 10 minuter utan att röra gasen.
Har redan fixat T korset, Hjälpte inte inte det som var felet har låtit bilen stå på tumgång och ja gjorde ingen skillnad har resettat ecun flera gånger
har tagit delar från en fungerande supra och inga resultat.. Har kollat ECU Tändspolar Stift Map sensor kollat med kamera ner i cylindrarna såg ok ut där också