Volvo 240 b23a, Går hackigt som satan och dör vid gaspådrag

jonte_turbo
12 mars 2011 · 41 Inlägg

Tjena!smile Jag va ute o körde me 240in o så skulle man börna lite, då lossnade (!) fördelarlocket och sen började problemen:/. Jag satte dit det igen men då börja den gå hackigt som fan om man drog på i 1an o 2an. Går t.ex. inte att lägga loss den eller så, då stendör den bara. Det har nu blivit värre då den hackar mest hela tiden när man kör nu och känns lite orkeslös. Som att den missar o tända helt. 

Jag har bytt rotor och fördelarlock men det hjälper inte. Men där e små repor innuti fördelarlocket, ser liksom ut som att rotorn tar i locket.

Den startar hur lätt som helst när den e kall o varm, går lite oroligt på tomgång men inget man lägger märke till om man inte lyssnar noga.

Vad tror ni gott folk att det kan vara? Känns som att det har nåt o göra me tändningen men e ju ingen mekaniker så vill gärna ha lite tips! smile

Mvh Jonas

Stolt Halmstad bo :)
Volvo Pv 544 "Lilla Lady" (1960)
driftking199
12 mars 2011 · 322 Inlägg

kardanförgasarsnöret kan ha gått av när du skulle börna=)

jonte_turbo
12 mars 2011 · 41 Inlägg

driftking199 skrev:
kardanförgasarsnöret kan ha gått av när du skulle börna=)

hahahaha jo så kan det ju klart ha varit;)

Stolt Halmstad bo :)
Volvo Pv 544 "Lilla Lady" (1960)
driftking199
12 mars 2011 · 322 Inlägg

inte för ja tror de är möjligt men axeln i fördelarn ha ju ha blevi krokig eller nå annat i fördelarn som fått sig en smäll

jonte_turbo
12 mars 2011 · 41 Inlägg

driftking199 skrev:
inte för ja tror de är möjligt men axeln i fördelarn ha ju ha blevi krokig eller nå annat i fördelarn som fått sig en smäll

Ah jag vettifan,nåt skumt erre iaf tongue

Stolt Halmstad bo :)
Volvo Pv 544 "Lilla Lady" (1960)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang