4303
Sök

Golf mk3 vr6 -93 växel 3

243 Inlägg
12 mars 2011
Trådstartare
Hejsan , tänkt att byta min bil mot en golf mk3 vr6 , doc bor han jag ska byta mot en bit bort & han säger att det är något med 3ans växel & att detta tydligen är en vanesak & förekommer istortsett på alla golf vr6or. Någon som har en susning om vad han kan mena med detta & är det sånt fall något allvarligt så jag borde leta vidare efter något annat?

German Engineering
9 083 Inlägg
12 mars 2011
Om det är så att säljaren menar att 3:ans växel inte går att få i så är det synkringen som strulat och behöver bytas, vilket jag tror att det är smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

243 Inlägg
12 mars 2011
Trådstartare
OK , är det svårt att byta eller kostar det mycket att få det gjort? Har en del bekanta som är hajja på bil mek. Ganska bra byte ändå med tanke på att jag byter min Volvo 850 GLE + dator mot hans bil så är ju intresserad =P

Forummoderator
18 409 Inlägg
12 mars 2011
Det är ju "bara" att slita ner lådan. Byta synkringar och slänga på den igen. Inget jobb man gör på en kafferast direkt. Jag hade aldrig lyckats med det!

Kolla hur länge han haft. Inte inte så länge. Ring tidigare ägare

Forummoderator
18 409 Inlägg
12 mars 2011
En dålig synk så tycker jag bilen är värd 6-7 tkr.

243 Inlägg
13 mars 2011
Trådstartare
har bilen nu , det är bussningar eller vad det  heter  , vet  ni vart man får tag i nya  tipsa  mig gärna , även bromsbak ,  kollat  mekonomen utan resultat.

2 656 Inlägg
13 mars 2011
illiuminati skrev:
har bilen nu , det är bussningar eller vad det  heter  , vet  ni vart man får tag i nya  tipsa  mig gärna , även bromsbak ,  kollat  mekonomen utan resultat.

kolla igen smile

243 Inlägg
2 656 Inlägg
13 mars 2011
illiuminati skrev:
Sökte på  reg nummer fick inte fram något :o

Artikelnr: 02-20713 bör det vara

Sök