Inför: Speedweekend 11-12 Mars 2011 Orsa

Norde fotointresserad
12 mars 2011 · 2 307 Inlägg

Förra året fanns det en stream för live-sändning därifrån, någon som vet om det ligger något liknande uppe iår igen?

Ejan
12 mars 2011 · 648 Inlägg

strålande väder och trevlig dag men det var inte direkt många som körde tyckte jag....brände dom allt krut igår kanske

FastFreddie
12 mars 2011 · 11 Inlägg

Ejan skrev:
strålande väder och trevlig dag men det var inte direkt många som körde tyckte jag....brände dom allt krut igår kanske

Vad körde du med själv?

Jag gjorde så gott jag kunde efter de förutsättningar jag hade.........

Man lever bara en gång
Ejan
12 mars 2011 · 648 Inlägg

FastFreddie jag var åskådare och jag menade inget negativt med det jag skrev utan undrade mest vart alla var ? var ju en heldel anmälda och några ekipage jag såg framemot att se men dom dök aldrig upp.

KHRacing
12 mars 2011 ·

FastFreddie skrev:

Ejan skrev:
strålande väder och trevlig dag men det var inte direkt många som körde tyckte jag....brände dom allt krut igår kanske

Vad körde du med själv?

Jag gjorde så gott jag kunde efter de förutsättningar jag hade.........

kan du skriva dina resultat plz. hade vatt kul att veta

Johan_e2
13 mars 2011 · 1 105 Inlägg

Var riktigt gött väder och riktigt mycket folk igår! Men som nämnt tidigare var det ganska få bilar/fordon som körde tyckte jag..

Rice, Rice Baby!
Projekt Skyline R33 RB25det renovering/uppgradering
--> Projekt-tråden <--
Nissan Skyline R33 GTS25T "BAYSIDE" (1994)
Infiniti FX35 "FXn" (2003)
Nissan Primera "Barnvagnsbilen" (2000)
hobbyapan
13 mars 2011 · 31 Inlägg

Var riktigt kul att köra, tråigt att markfrigången var max 3cm på 2,5m
Sedan att dom enda dubbdäcken som höll var dom gammla med slitna dubb.
Nya däcken smällde mitt på raken (alla 4a) så då fick man en snitt på ca 100km/h

Bästa repan man lyckades med slutade på ca: 140km/h i snitt.

Får väl ta och göra nytt försök nästa gång!

Vad är det för siffror som sitter vid sidan av vägen?
Jag anser att hastighetsskyltarna är dom blåa fyrkantiga...
Volvo 244 "APO eller Apan" (1990)
Backe81
13 mars 2011 · 56 Inlägg

Jag var uppe och körde, var en mycket rolig helg:)

Har kört på sjön hemma och tränat lite och kunnat åka hyfsat fort, men naturligtvis så pajade ju bilen uppe i Orsa.
Första repan var ju träning utan tid och andra repan hände något med växellådan:(, så vi fick riva lådan där uppe och konstaterade att det inte var farligt att köra ialla fall. Men fick ju åka utan 3:an och 4:an.

Så med tanke på att jag bara körde 1, 2 och 5 an växel så gick det skapligt, och fick en snittfart på 201 KM/H

Så man fick ju bli med i 200 km/h klubben i alla fall smile

hobbyapan
14 mars 2011 · 31 Inlägg

Backe81 skrev:
Jag var uppe och körde, var en mycket rolig helg:)

Har kört på sjön hemma och tränat lite och kunnat åka hyfsat fort, men naturligtvis så pajade ju bilen uppe i Orsa.
Första repan var ju träning utan tid och andra repan hände något med växellådan:(, så vi fick riva lådan där uppe och konstaterade att det inte var farligt att köra ialla fall. Men fick ju åka utan 3:an och 4:an.

Så med tanke på att jag bara körde 1, 2 och 5 an växel så gick det skapligt, och fick en snittfart på 201 KM/H

Så man fick ju bli med i 200 km/h klubben i alla fall smile

Är det killarna utan verktyg? som finslipar med vinkelkap?
Om det är ni så vill jag bara tacka så hjärtligt för lånet av förlängaren och jag skulle jätte gärna vilja kunna lämna tillbaka den om ni vill ha den wink

Ni försvann helt och sedan när man kollade mot eran plats så det allt borta.


Men man får iallafall gratulera till att du tog dig in i den klubben, vill själv in men gick inte för min del=/ dåligt fäste, för gropig is, och ren otur. Får hoppas på nytt försök nästa år.

Vad är det för siffror som sitter vid sidan av vägen?
Jag anser att hastighetsskyltarna är dom blåa fyrkantiga...
Volvo 244 "APO eller Apan" (1990)
Hamilton
14 mars 2011 · 8 864 Inlägg

Låser och hänvisar till en evt eftersnack-tråd.

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang