5655
Sök

740 turbo motor i en gl

6 Inlägg
27 december 2006
Trådstartare
#1
Hejsan jag har en volvo 740 gl och jag undrar om det är svårt att få igenom den på besiktningen om man slänger i en 740 turbo motor?? MVH:Markus


inte som alla andra...
127 Inlägg
27 december 2006
#2
om det är 89an så är det ingen ide.. om du ska rega vill säga, fula kanske går.. ska du rega den med turbo är det ombyggt fordon, och då blir det mycket jobb.

En motor KAN inte få för mycket bränsle, Bara för lite luft!

281 Inlägg
27 december 2006
#3
Om inte jag minns fel så måste du byta till kraftigare bromsar....

Dude
197 Inlägg
27 december 2006
#4
Stampep skrev:
om det är 89an så är det ingen ide.. om du ska rega vill säga, fula kanske går.. ska du rega den med turbo är det ombyggt fordon, och då blir det mycket jobb.

Varför just 89an?

Ät aldrig snö som blivit gul!

billackerare/bilbyggare
232 Inlägg
27 december 2006
#5
dom säger ingenting på bes...har byggt om 2st bilar till turbo,ock jag har alldrig behövt regga om,har byggt 245an till turbo + en 745a,skit enkelt att bygga bara byta el system i 745an,ock byta bromsar fram kan va en bra ide.


inte som alla andra...
127 Inlägg
28 december 2006
#6
Granholm skrev:
Stampep skrev:
om det är 89an så är det ingen ide.. om du ska rega vill säga, fula kanske går.. ska du rega den med turbo är det ombyggt fordon, och då blir det mycket jobb.

Varför just 89an?

om man har en 87 eller äldre utan katalysator får man byta till en motor med katalysator, kallas a11 dispans eller nåt sånt.

En motor KAN inte få för mycket bränsle, Bara för lite luft!

845 Inlägg
28 december 2006
#7
salleracing skrev:
dom säger ingenting på bes...har byggt om 2st bilar till turbo,ock jag har alldrig behövt regga om,har byggt 245an till turbo + en 745a,skit enkelt att bygga bara byta el system i 745an,ock byta bromsar fram kan va en bra ide.

jag skulle precis skriva samma sak, lär nog intevanå större problem, men bromsar bör bytas


inte som alla andra...
127 Inlägg
28 december 2006
#8
hoonken skrev:
salleracing skrev:
dom säger ingenting på bes...har byggt om 2st bilar till turbo,ock jag har alldrig behövt regga om,har byggt 245an till turbo + en 745a,skit enkelt att bygga bara byta el system i 745an,ock byta bromsar fram kan va en bra ide.

jag skulle precis skriva samma sak, lär nog intevanå större problem, men bromsar bör bytas

då har ni haft flyt.. jag åkte på omreg för bytt från förgasare till sprut..
sen är ju försäkringen en annan femma, bara för att den "klarade" bes så är det inte lagligt, och skulle man vara vållande till något och en turbo upptäcks som inte ska vara där kan man få problem.

En motor KAN inte få för mycket bränsle, Bara för lite luft!

Dude
197 Inlägg
28 december 2006
#9
Stampep skrev:
Granholm skrev:
Stampep skrev:
om det är 89an så är det ingen ide.. om du ska rega vill säga, fula kanske går.. ska du rega den med turbo är det ombyggt fordon, och då blir det mycket jobb.

Varför just 89an?

om man har en 87 eller äldre utan katalysator får man byta till en motor med katalysator, kallas a11 dispans eller nåt sånt.

Ok hur är det med 88an då? tongue

Ät aldrig snö som blivit gul!

inte som alla andra...
127 Inlägg
28 december 2006
#10
Granholm skrev:
Stampep skrev:
Granholm skrev:

Varför just 89an?

om man har en 87 eller äldre utan katalysator får man byta till en motor med katalysator, kallas a11 dispans eller nåt sånt.

Ok hur är det med 88an då? tongue

den har du väl kat på orig? då är det kört.. -87 kom väl kat på vissa volvo har jag för mig?..

En motor KAN inte få för mycket bränsle, Bara för lite luft!


Sök