5032
Sök

Sportluftfilter saab 9000 cd?

1 585 Inlägg
25 december 2006
Trådstartare
Hejsan
Jag fick mitt K&N sportluftfilter igår i julklapp blev glad, Men sen när jag moterade det så blev det en stor besvikelse:S Det kostade ändå 835kr på micro. Och det blev ingen skillnad enligt mig inget sport ljud eller nått sånt. Så nu till min fråga måste jag ha öppet filter för att få sport ljudet eller? 

Tacksam för svar: Jonas

Chef
379 Inlägg
25 december 2006
Var det ett insats eller öppet?? Har du en turbo eller en sugis??

var det en insats så kan du ju borra lite hål i burken för att få det "sportiga" ljudet
köp annars alltid öppet filter smile

Är det en turbo så är det ju lättare att få det sportigare ljudet än med en sugis.....

"Jag kommer ihåg att glömma, men ibland händer det att jag glömmer att komma ihåg" - Chrille

1 585 Inlägg
25 december 2006
Trådstartare
hehe det va insats nej jag har ju tyvär inte en turbo:( det är en sugis:P

mjo har också hört man kan borra lite hål i burken så får väll göra det:P

mjo vet att det är lättare att få sport ljudet med turbo hehe

1 489 Inlägg
25 december 2006
Har du nån slags "ljuddämpare" på snoken ner till luftfiltret ? Ser ut som en burk ? Isåfall plocka bort den smile

• Även den starka måste ta i när han skiter

1 585 Inlägg
25 december 2006
Trådstartare
okey ja det har jag det ser ut som en ljuddämpare hehe:P men vad ska jag sätta där istället då?

1 585 Inlägg
25 december 2006
Trådstartare
för om jag tar bort det så är det ju innan filtret och då är det ju onödigt att ha filtret:P

Chef
379 Inlägg
26 december 2006
Ta bort så mycket du kan av luftburken, dvs gör många eller stora hål i burken, inte så mycket att filtret ramlar ur..... smile

filtret sitter ändå skyddat av innerskärm, så det är ingen risk att det blir nerskitat......

"Jag kommer ihåg att glömma, men ibland händer det att jag glömmer att komma ihåg" - Chrille

1 585 Inlägg
26 december 2006
Trådstartare
hehe okey:P.. ska jag göra, För att ta bort den stora ljudämpare eller det ser ut som en ljuddämpare iallafall blir nog inte så bra fattar inte hur det skulle kunna gå till:P men vart är det jag ska borra då?

1 585 Inlägg
26 december 2006
Trådstartare
det är ju synd att jag inte hittade speedparts.se innan jag fick detta K&N för dom har ju öppet filter för 640kr till min bil alltså billigare än det jag har nu. Och bättre eftersom det är öppet

Chef
379 Inlägg
26 december 2006
borra i burken där insatsfiltret sitter! så mycket du kan!

1 585 Inlägg
26 december 2006
Trådstartare
okey ska jag göra imorgon då kan man borra uppifrån eller?

5 710 Inlägg
29 december 2006
Jolle87 skrev:
okey ska jag göra imorgon då kan man borra uppifrån eller?

Ta ned burken och borra såhär:

http://www.geting.se/image.php/9000_luftburk.JPG
TD04 på STCS skall ha äran för bilden

MVH Jonas
..............

1 585 Inlägg
29 december 2006
Trådstartare
okey hehe tackat så mycket men är det burken där filtret sitter man ska ta ut och borra i? Eller det är den burken som sitter på själva röret ner till burken?
Senast redigerat av Jolle87 (29 december 2006)

1 585 Inlägg
29 december 2006
Trådstartare
fattar nu att det är den burken där nere man ska borra i titta på anvisningar på speedpars hemsida och såg hur man ska göra för att få loss den men min burk ser nog inte ut så där tror jag men den är väll rätt lik så det ska ju inte va några större problem

Sök