8129
Sök

Turboladdfel..

Bilälskare
283 Inlägg
11 maj 2011
Trådstartare
Hej, jag har en SAAB 9000 2.3 fulltryckare.  men just nu så laddar den kanske 0,4 0,5, men original ska ligga på 0,8.  jag har bytat vaccumslangar magnetventilen, bytat tändkasset styrbox. vad är det som kan va felet??

drar jag den översta slangen på Magnetventilen så laddar den 1,5 och slår ifrån, men efter 4000 varv så plöddrar den bara kan man säga, den reagerar inte fullt ut..

vad är det som kna vara felet??

Mvh Linus

Lejon, född under 1990 talet, älskar bilar, streetrace, dragrace, allt inom motor:D:D

Pedal To The Metal
750 Inlägg
11 maj 2011
Vet att kabelbrott på magnetventils kontakten inte är helt ovanligt. Inte helt vanligt, men inte heller ovanligt.

Säker på att du tog rätt styrbox? Så du inte fått tag i en LTT box? Ibland är det ju så att de e det man minst anar tongue

Det blinkar inte Check Engine ,så det är limp home den går i?

Martin Karlsson -Plötsligt händer det

Bilälskare
283 Inlägg
11 maj 2011
Trådstartare
check enginge lyser inte eller blinkar. boxen e original sedan bilen köptes och har steg ett liggandes.. men vart brukar kabelbrottet sirra??

Lejon, född under 1990 talet, älskar bilar, streetrace, dragrace, allt inom motor:D:D

Forummoderator
10 576 Inlägg
12 maj 2011
Detta är inte avancerad motorteknik!

3§ Rubriksanvisningar: Allmänna
Informativt och beskrivande - Det är viktigt att läsaren snabbt kan bilda sig en uppfattning om vad tråden handlar om innan man läst inlägget. Därför är det viktigt att få med trådens syfte direkt i rubriken genom en tydlig formulering. Det ger dig bästa möjliga respons. Var övertydlig!
Ej kort och generellt - Rubriker som "Hjälp", "Trim?", "Nån som vet?" eller annat intetsägande som "Kolla in den här" är inte godkända.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök