3663
Sök

Besikta bilen med strippad kaross?

2 911 Inlägg
7 januari 2007
Trådstartare
Hur noga är besiktningen med karossen vid besiktning?

Kan man åka och besikta...
- Utan motorhuv
- Utan kofångare fram/bak (dimljusen också borta)
- Utan listerna
- Olika fjädrar (sänk fram, original bak)
- Framslipade rosthål i skärmkanter, bara zinksprayade

Anledningen är att jag vill ha en bedömning av lite olika värden, bl.a. HC och övrigt i karossen innan jag fortsätter karossarbetet, då de prylar som jag nämner ovan är under ombyggnad kan jag inte hänga på dem heller.

Eller är de bara o bita i läppen och vänta med bes. ?

12 086 Inlägg
7 januari 2007
Du kan besikta.. men du lär inte bli godkänd. Fjädrarna, rosthålen och listerna lär de inte säga något om men kommer du in utan kofångare och huv kommer de troligen ta dig för att de inte är säkert, mest ut krocksynpunkt.

Men åk in på besiktning du, får du underkänt på dessa punker är de ju bara att du ombessar när du fått på grejorna igen.

De där med kofångarna minns jag inte vart jag hörde fkt, men de har med att de inte får va utstickande saker lr annat olämpligt som kan skada en ev påkörd gångare.
Ofta sticker de ut en del saker bakom kofångaren smile

2 911 Inlägg
7 januari 2007
Trådstartare
Nä, godkänd är skit samma, tänkte mest få lite siffror på avgas och bromsar och ev. nedslag på bromsledningar o sånt.

Tack för infon, ska boka tid i veckan o se vad som sägs.

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
7 januari 2007
utan huv och kofångare ifram kommer dom förmodligen gnälla på att bilen inte är krocksäker..

men hänger du på huven och kofångarn ifram så går det nog utan problem.. kan inte ta så lång tid att fixa heller

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

2 911 Inlägg
7 januari 2007
Trådstartare
myrando skrev:
utan huv och kofångare ifram kommer dom förmodligen gnälla på att bilen inte är krocksäker..

men hänger du på huven och kofångarn ifram så går det nog utan problem.. kan inte ta så lång tid att fixa heller

Tar ungefär lika lång tid att hänga på dom tills dom är färdigbyggda, isärkapat wink

1 893 Inlägg
7 januari 2007
De flesta bilverkstäder har ju utrustning för avgas värden, varför inte bara åka till närmsta verkstad?
Verkar jobbigt att krångla med bessiktningstid i onödan. wink

Envis optimist
454 Inlägg
7 januari 2007
jag besiktade då utan kofångare. Tror det är rätt många som gör det på gammla bilar iaf. Så länge inget sticker ut bör det va ok. Men gör det inget om du får nedslag så äre ju bara å prova.

Sök