4576
Sök

Ang. sänkning av Volvo 760, Multilink.

820 Inlägg
9 juni 2011
Trådstartare
Hade tänkt att sänka min 760 lite, men det är ju lite annorlunda mot vad man är van vid, automatisk nivåreglering och allt vad det heter, har sökt efter ett bra svar men inte hittat något så jag försöker här.

Hade tänkt kapa fjädrarna litegrann? Går det eller ballar nivåreglering ur?

Mvh Joakim

Om man säger

1 938 Inlägg
9 juni 2011
En bekant har riktiga sänkfjädrar bak i sin 760, dämparen har sett sina bästa dagar kan man väga säga, men sitter man en person i baksätet så tar däckets sida i mot skärmens insida, avråder skarpt.

820 Inlägg
9 juni 2011
Trådstartare
Glesmark skrev:
En bekant har riktiga sänkfjädrar bak i sin 760, dämparen har sett sina bästa dagar kan man väga säga, men sitter man en person i baksätet så tar däckets sida i mot skärmens insida, avråder skarpt.

Åh fan såpass, då skiter jag i det tills man kan hitta en "bra" lösning för sänkning, har ju sett massor av Volvos med multilink som är sänkta så det måste ju finnas något sätt.

Om man säger

1 938 Inlägg
10 juni 2011
Panzar_Audi skrev:
Glesmark skrev:

Åh fan såpass, då skiter jag i det tills man kan hitta en "bra" lösning för sänkning, har ju sett massor av Volvos med multilink som är sänkta så det måste ju finnas något sätt.

Något sätt måste finnas, absolut. Jag är ingen expert i ämnet dock, men hör med någon firma som säljer prylarna och hör vad du kan få för garanti att det inte kommer ta mot.

820 Inlägg
10 juni 2011
Trådstartare
Glesmark skrev:
Panzar_Audi skrev:
Glesmark skrev:

Något sätt måste finnas, absolut. Jag är ingen expert i ämnet dock, men hör med någon firma som säljer prylarna och hör vad du kan få för garanti att det inte kommer ta mot.

Ja det är nog det bästa, tack för infon iaf, annars hade man suttit som ett fån sen när det tar imot tongue

Om man säger

Volvoskadad
6 017 Inlägg
10 juni 2011
Skaffa vanliga dämpare från en med stel axel och sen är det bara att kapa fjädrar, men hjulen kommer att luta innåt om du sänker mycket, vilket snedsliter däck

Jonas

1 938 Inlägg
10 juni 2011
Volvo_Mannen skrev:
Skaffa vanliga dämpare från en med stel axel och sen är det bara att kapa fjädrar, men hjulen kommer att luta innåt om du sänker mycket, vilket snedsliter däck

Är du helt säker på att vanliga dämpare från en stel 740axel passar? Vore kanon i så fall. smile

820 Inlägg
10 juni 2011
Trådstartare
Volvo_Mannen skrev:

Dem är väl inte gjorda för att ha fjädrar "runt" sig?

Det låter ju kanon, men kan du förklara lite mer ingående så är jag ytterst tacksam, aldrig haft en Volvo med multilink inann smile

Om man säger

Volvoskadad
6 017 Inlägg

Sök