2251
Sök

Montera fjäderbensstag bak på volvo 850 sedan?

191 Inlägg
24 februari 2009
Trådstartare
som frågan lyder, tänkte kolla om någon vet om man kan montera ett fjäderbensstag bak på min bil för bättre väghållning? och i så fall är det samma fästen som på de man kan beställa till fram?

MVH Emil

Man måste våga dö för att kunna leva

50 Inlägg
24 februari 2009
Nu har jag inte i färskt minne hur en 850 bakvagn är uppbyggd, men jag är rätt så säker på att det inte är fjäderben bak på dom. Det du kan göra är väl isf å köpa sånna här progressiva dämpare

8 266 Inlägg
24 februari 2009
Finns inga fjäderben bak, qbm vet jag säljer nåt stag till reservhjulsbaljan däremot.

1 867 Inlägg
14 juni 2011
Den satt mycket riktigt mellan stötdämparfästena bak. Lär väl styva upp karossen litegrann, men det är inga sidokrafter där såsom fram, det är "bara" ett stötdämparfäste.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

313 Inlägg
14 juni 2011
Atrapp!smile

De säljer också fyrpunkts subframestag fram & bak (bild finns på hemsidan). Har dessa någon riktig funktion för bilens konstruktion?

Supraman
2 300 Inlägg
14 juni 2011
Stag bak hjälper främst på kombimodellerna.
Detta minskar flexet och brukar ta bort ev gnissel som finns runt baksätet på dom.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

313 Inlägg
14 juni 2011
Stefan Varberg skrev:
Stag bak hjälper främst på kombimodellerna.
Detta minskar flexet och brukar ta bort ev gnissel som finns runt baksätet på dom.

Subframestag?

Sök