2888
Sök

Opel rekord 1965 bromsar endast höger fram

50 Inlägg
15 juni 2011
Trådstartare
hej igen, lägger upp ennu en tråd om mina bromsar på mina bilar, har en Opel rekord 65a, och har problem med att mina bromsar strular, har bytt huvudbromscylinder, samt luftat o smörjt upp bromsarna runt om, det kommer bromsvätska fram till alla bromsar och dom tar, men inte tillräckligt, höger fram nitar medans resterande inte märks typ, och jag kan bygga upp ett tryck men det försvinner, någon som vet vad felet kan vara? Mvh Albin

50 Inlägg
15 juni 2011
Trådstartare
skalman1 skrev:
Aha du löste det ändå med den förra tråden, jag hann tyvärr inte kolla pga en massa krångel med annat.

Men till frågan då, har du testat att pumpa oljan baklänges med en oljekanna?
Misstänker att det kanske är en luftficka som ligger och bråkar.

För du hade 1-krets på den va?

nej jag har inte provat det, får göra det imorn, ja det är ju enkrets men har inte kvar orginal huvudcylindern, så jag var o hämtade en annan från en saab idag och moddade dit, tycker det är rätt skumt att bilen verkligen nitar på höger fram men det knappt märks att den bromsar på resterande däck. alla kolvar går ut och går tillbaka fint och lätt i bromscylindrarna, får väl helt enkelt dra om till 2 krets annars tongue

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
15 juni 2011
Om en eller flera bromsslangar beckat/svält igen fullständigt så kan du få ett sådant fenomen som klockren broms på en sida och ingen alls på andra.

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

50 Inlägg
15 juni 2011
Trådstartare
skalman1 skrev:
Jag minns när jag höll på med bromsarna på en a-traktor jag hade så tog vänster bak först innan all luft var ur, då tog dom bra runt om.  smile

Edit:

Det som hotrodder ovan skriver stämmer ju också in bra, speciellt om något geni har hällt i fel sorts olja typ hydraulolja.....

tror det lutar åt att dra om alla bromsrör haha, så har jag en annan fråga, när jag luftade idag så kom det typ vit sörja ur bromsrören, endå är det helt ny bromsvätska, vad kan det va?

50 Inlägg
15 juni 2011
Trådstartare
skalman1 skrev:
luftbubblor i oljan skulle jag gissa på, brukar bli precis så då.  smile

haha okej, tackar så mycket för svar ! lägger väl upp en ny tråd inom en snart framtid när jag hittar mer fel på bilen!, tack igen

Sök