6577
Sök

Vad är det för fel på mina jvl bromsar

14 Inlägg
17 juni 2011
Trådstartare
mina bromsar tar snett, vilket gör så att esp-systemet går in och bromsar alla bromsar. Varpå jag blir tvungen att ta bort säkringen för esp och "lätta på trycket" vid rören uppe i huvubromscylindern. När jag bytt belägg har jag inte kunnat trycka ut kolvarna utan att "lätta på trycket" i huvubromscylindern. När jag har luftat med luftman så har det funkat bra på vä fram och hö bak. Hö fram/vä bak kommer det ingen olja, det känns som att det är stopp på nåt sätt, kanske en ventil som inte öppnar??? Jag har bytt hydralpumpen utan resultat.
Felkoder som jag fått via vag com är:

01486 - System Function Test Activated
35-00 - -

01435 - Brake Pressure Sensor 1 (G201)
35-00 - -

Felkoder som verkstad tagit fram (Bosch)
012E Ventilrelä felaktig

059B Trycksensor felaktig

Vad är detta? Behöver hjälp!!!

/Lars

A6 1,8T Avant -01
Redigerad av larban 2011-

Audi A6 1,8T Avant

14 Inlägg
17 juni 2011
Trådstartare
Nu har jag har varit ute vid bilen och med "luftman" trycksatt systemet. Bromsolja finns men det kommer ingen olja i den främre av de 2 tryckrören som går ner till hydralenheten. Jag har haft loss det röret. Där ska väl olja flöda på samma sätt som det bakre? Det är väl tryckrör till en av bromskretsarna? Jag antar hö fram/ vä bak-kretsen och att det är därför det är omöjligt att lufta systemet vä-fr/hö-bak. Hoppas någon vet hur det ska va? Mycket tacksam för svar.

Kanske kan det vara huvudcylindern?

/Lars

Audi A6 1,8T Avant

KHRacing
17 juni 2011
man skall alltid börja lufta det hjulet som är längst bort från huvudcylindern.
men det borde såklart gå att ta vilket som & det skall komma vätska i alla rören ja.
ABS/ESp... m.m spelar inge roll. det skall gå att lufta ändå utan problem

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
17 juni 2011
Stopp i en bromsslang eller två? Klassiskt fel som ingen någonsin tänker på, i övrigt kan det ju vara bra att veta vad det gäller för bil?

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

14 Inlägg
17 juni 2011
Trådstartare
Jo det gäller min Audi A6 1,8T med abs o esp. Det konstiga är att huvudcylindern inte släpper ut någon olja på det främre röret, fast jag trycksatt och röret är bortmonterat. Jag har en cylinder liggandes hemma men den har annan gängstorlek på det bakre röret, vilket ställer till det för mig. Om jag skulle vilja montera denna, kan jag på något sätt öka gängen från 10-12 mm. Det ska finnas några gängade rör att lägga mellan? Var köper man dessa i sthlm? Jag menar sätta en m10 skruv i ett m12 hål, med denna gängade distans emellan.

/Lars
Senast redigerat av larban (17 juni 2011)

Audi A6 1,8T Avant

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
17 juni 2011
Hansen racing har väl det mesta när det gäller bormsnipplar & rör.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Sök