2716
Sök

Audi A3 1.8t 02a beter sig märkligt på låga varv

ljudfantast
1 372 Inlägg
18 juni 2011
Trådstartare
Hej

Ska nu försöka beskriva mitt problem så detaljerat som möjligt. Kan tillägga att jag har kikat igenom forumet efter liknande fel och då mest fått upp lösningar som rör motorfästen. Har testat att rycka i motorn ordentligt och tycker den sitter som berget. Det är en manuell låda.

Problemet uppkommer när jag släpper på gasen och låter bilen "driva själv" med det varvtalet motorn får av farten man har så att säga utan att tillföra extra gas med foten. Det känns som att bilens chassie glider fram och tillbaka samt att varvtalen rycker till lite. Har jag däremot foten på pedalen hela tiden och hela tiden möter med lite gas vid alla nedväxlingar samt bromsar istället för att släppa på gasen så uppstår problemet inte.

Den är enormt "känslig" också när jag kommit in i detta läge. Minsta lilla gaspådrag och bilen glider bakåt, släpper jag gasen känns det återigen som att chassiet glider fram.

Hoppas jag beskrivit problemet tydligt. Kan det vara dags för bussningsbyte eller något annat som slitits? Känns om att det är något som är ordentligt slitet som gör att bilen guppar fram och tillbaka såhär.

Bilen är den jag har på min profil.

Sök