Hjälp! Handbroms Volvo 850

zexz
27 juni 2011 · 5 Inlägg

Börjar med att säga att jag är ny här och drog en snabb sökning men hittade ingen relevant, så därför skapade jag denna tråd.

Denna del, som tydligen ska hålla i handbromsvajern är helpaj (jag kan inget om bilar) och jag behöver x2 nya och tänkte kika ifall någon vet vad denna del heter och vart man kan köpa den? Hade varit riktigt snällt.

http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e08e531e3b84_DSC00185.jpg

marcuskarlssonn
27 juni 2011 · 18 Inlägg

åk till en skrot eller verkstad med den delen så tar dom hem en ny..

PMPerformance
27 juni 2011 · 2 266 Inlägg

Den del som ligger där är inte trasig utan de är vajer som gått av. man får vålda ur sprinten som sitter högst upp till vänster på bilden sen smörja up. bara nya vajrar som behövs tror jag om de stämmer enligt bilden

svetsdiff !!!
zexz
27 juni 2011 · 5 Inlägg

Behöver den omgående eftersom jag har ombesiktning i övermorgon.

zexz
27 juni 2011 · 5 Inlägg

PMPerformance skrev:
Den del som ligger där är inte trasig utan de är vajer som gått av. man får vålda ur sprinten som sitter högst upp till vänster på bilden sen smörja up. bara nya vajrar som behövs tror jag om de stämmer enligt bilden

Har köpt handbromsvajrar men han som gör jobbet åt mig, är väl halvt bilmekaniker på fritiden tycktes då inte få till det. Men jag har inte den blekaste iaf. Men ser ut som att skiten längst ut har gått av iaf.

marcuskarlssonn
27 juni 2011 · 18 Inlägg

ja, men som jag sa, du har ju delen lös, och kör då till volvo, autoexperten eller meka och köp 2 sådana,

marcuskarlssonn
27 juni 2011 · 18 Inlägg

marcuskarlssonn skrev:
ja, men som jag sa, du har ju delen lös, och kör då till volvo, autoexperten eller meka och köp 2 sådana,

bara att fråga dom vad de är så tar dom hem det.

zexz
27 juni 2011 · 5 Inlägg

Får fara runt imorgon och kika då och se ifall jag får bingo, tusen tack för svaren smile

PMPerformance
27 juni 2011 · 2 266 Inlägg

zexz skrev:

PMPerformance skrev:
Den del som ligger där är inte trasig utan de är vajer som gått av. man får vålda ur sprinten som sitter högst upp till vänster på bilden sen smörja up. bara nya vajrar som behövs tror jag om de stämmer enligt bilden

Har köpt handbromsvajrar men han som gör jobbet åt mig, är väl halvt bilmekaniker på fritiden tycktes då inte få till det. Men jag har inte den blekaste iaf. Men ser ut som att skiten längst ut har gått av iaf.

Han lär ju först och främst få bort gamla vajerfäste som är på bilden, vajern lär sitta på bilen och ändarna på vajern sticka ut vid bakhjulet som man sen monterar den där handbromsprylen den ska vikas ihop så när man drar i vajern så ska den åka isär lite och lägga an bromsbackarna mot skivan

svetsdiff !!!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang