har precis hämtat hem en volvo 244 dl 86 utan servo och skulle villa ha det på bilen, är det någon som vet vad det är som jag måste byta för att jag ska få servo på den.
Styrväxeln och pumpen lättast är att hitta en på en skrot som har servo då är de bara plocka allt som har med styrningen att göra, hittar du en 260 styrservo så är den mycket mer lättstyrd än vanliga 240
Är 260 servo ett sånt som man kan styra med ena fingret ungefär?
På min -86 GLT går det "lagom" lätt, man får iaf en viss vägkänsla. Det märks skillnad när man byter från vinterdäck till sammardäck. Jag körde en 245 diesel för en massa år sedan och det servot gick väldigt lätt, fick ingen vägkänsla tyckte jag.
Är 260 servo ett sånt som man kan styra med ena fingret ungefär?
På min -86 GLT går det "lagom" lätt, man får iaf en viss vägkänsla. Det märks skillnad när man byter från vinterdäck till sammardäck. Jag körde en 245 diesel för en massa år sedan och det servot gick väldigt lätt, fick ingen vägkänsla tyckte jag.
Jag har för mig pumpen hade större remskiva eller om de var nåt med ventilerna i styrväxel som gjorde skillnad och de är som du säger man har ingen vägkänsla