4320
Sök

Saab 9-5 hugger i automatlådan och tappar trycket i bromsen

74 Inlägg
15 juli 2011
Trådstartare
som rubriken lyder så "hackar" växlarna i om jag kör hårt med bilen, varför?

Har även ett problem med bromsarna. När bilen stått ett tag så är det mycket motstånd i bromspedalen (som det ska vara) men när jag kör så blir det som att den tappar trycket, pedalen blir liksom mjuk att trycka på, varför? Vad gör man åt detta?

Tack på förhand / Robin

74 Inlägg
17 juli 2011
Trådstartare
Någon som vet??

Helt vilse
103 Inlägg
18 juli 2011
Jag är inget proffs på växellådor. så lita inte på något av det jag säger. Men kollat växellådsoljan?
Annars kan det vara dåliga växellådskudde eller motorkudde som skapar missljud när du kör ryckigt/häftigt.
Om det låter I lådan så vette fan.

Om det är vakuumstyrning i bromsarna så kan det ju vara läckage. tappar den olja? etc.

mvh

octavia RS -03 prylar köpes
Golf 4 rs/r32 "look" frontspoiler tillsalu.

74 Inlägg
19 juli 2011
Trådstartare
08Jensen skrev:
Jag är inget proffs på växellådor. så lita inte på något av det jag säger. Men kollat växellådsoljan?
Annars kan det vara dåliga växellådskudde eller motorkudde som skapar missljud när du kör ryckigt/häftigt.
Om det låter I lådan så vette fan.

Om det är vakuumstyrning i bromsarna så kan det ju vara läckage. tappar den olja? etc.

mvh

Med tanke på vakuumstyrningen för bromsarna, används motoroljan till detta? Tycker nämligen att den förlorar olja ovanligt snabbt!
Senast redigerat av zippiZ (19 juli 2011)

Helt vilse
103 Inlägg
19 juli 2011
Känns som om det är ett läckage då. Om du har tillgång till lyft eller dylikt så lyft upp och kolla. Gärna när det inte regnat ute så blir det lätt att se.

octavia RS -03 prylar köpes
Golf 4 rs/r32 "look" frontspoiler tillsalu.

74 Inlägg
19 juli 2011
Trådstartare
08Jensen skrev:
Känns som om det är ett läckage då. Om du har tillgång till lyft eller dylikt så lyft upp och kolla. Gärna när det inte regnat ute så blir det lätt att se.

Tack. Har en mekgrop tillgänglig, ska köra upp den och kolla!

Sök