4772
Sök

Volvo 740 med cheva 350

18 Inlägg
21 juli 2011
Trådstartare
Hej jag tänkte stoppa i en cheva 350 motor i min volvo 740 men jag vill ha manuell växellåda vilken låda ska man ha?

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
21 juli 2011
Ja det beror ju på vad du vill ha för sorts låda. Finns ju allting från gamla 4-petade M22 Muncie lådor till 6 växlade Tremec T-56 om du nu vill ha det. Finns så många adapterplattor och modifierade sprängkåpor till just Cheva 350 att du kan i princip välja vad du vill.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

18 Inlägg
21 juli 2011
Trådstartare
oki tack så mkt men jag tänkte typ göra en budget bil så jag tänkte på så billigt som möjligt. för jag ska ha bilen att drifta med

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
21 juli 2011
Mja, om du vill så kan du ju se om det finns någon adapter platta för att sätta på en ZF-låda för att göra det riktigt snik-billigt. Dock så kommer den ju att tugga växellådor utan dess like om man inte har saker som pallar för vridmomentet.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

18 Inlägg
21 juli 2011
Trådstartare
oki men vad kan en begagnad låda kosta? för jag vill ju att det ska hålla för jag har räknat ut att vridet är ju det som sätter stop för lådan

Sök