3068
Sök

Har en dispens på min LB personbil.. men vad innebär den i praktiken?

690 Inlägg
24 juli 2011
Trådstartare
Vad innebär i praktiken nedanstående? (LB reggad personbil)

DISPENS: LASTFÖRSKJUTNINGSSKYDDET TÄCKER INTE HELA LASTUTRYMMETS
TVÄRSNITTSYTA

innebär detta att jag inte behöver ha galler i eller bara att mindre galler?

91 Inlägg
24 juli 2011
Rent spontant så ser det ut som att du inte behöver ha ett heltäckande galler.

690 Inlägg
24 juli 2011
Trådstartare
mm jo... men frågan är ju hur dom tänkt då?!?
Skippa galler helt eller bara ha ett galler bakom baksäterna som man ändå inte får använda?
Det galler som finns med utöver den som är hundgaller täcker ju hela tvärsnittytan såvitt jag kan bedömma av dess storlek...
Förra ägaren som även haft flera LB reggade PB sa att han aldrig haft galler i vid besiktning, utan bara sätt till att ha baksäterna fällda

3 354 Inlägg
24 juli 2011
gör vad du vill med gallret. senaste var väl att de tog bort gallerkravet

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

690 Inlägg
24 juli 2011
Trådstartare
jasså? har jag inte hört

3 354 Inlägg
24 juli 2011

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

690 Inlägg
24 juli 2011
Trådstartare
ok.. nice :-)
Frågan är då: Behöver ens baksätet vara fällt? eller det kanske då krävs för att lastuttrymmet ska vara minst 170cm långt iof...
Vet dock inte vad dom gjort med baksätet innan... själva mekanismen som låser fast ryggstöden upprätt låser inte hur jag än gör... någon som vet hur man löser detta? Är en passat variant -05 B5 modellen

Sök