Ska chip trimma min saab 900 2,0t 1998

cagiva_mannen Lysekil
3 februari 2010 · 90 Inlägg

Hej som rubriken lyder. det jag undrar över är om det är farligt eller kan uppstå problem om jag tar bort styrboxen som  sitter i nu,  dom ville ha min box i utbyte. 

och hur ska jag gå till väga när jag plockar ur den ska jag koppla av plus pol på batteriet när jag plockar bort och sätter ditt den nya???

M.V.H Crille

Senast redigerat av cagiva_mannen (3 februari 2010)

Volvo 850 T5R "S70R" (1994)
KristianRS5
4 februari 2010 · 79 Inlägg

cagiva_mannen skrev:
Hej som rubriken lyder. det jag undrar över är om det är farligt eller kan uppstå problem om jag tar bort styrboxen som  sitter i nu,  dom ville ha min box i utbyte. 

och hur ska jag gå till väga när jag plockar ur den ska jag koppla av plus pol på batteriet när jag plockar bort och sätter ditt den nya???

M.V.H Crille

Bara plocka ut och sätta i den nya om startspärrkoden finns i den nya boxen , gör den inte det så måste den giftas in med tech 2 på Saab.
Du behöver inte bryta strömmen.
Var kommer nya boxen ifrån??

Kristian

HenkeTIC
4 februari 2010 · 888 Inlägg

Ofta tar trimmfirmorna bort VSS(startspärren) från boxarna så den bör passa rakt i dock kommer inte din startspärr funka.

Mvh Henke

cagiva_mannen Lysekil
4 februari 2010 · 90 Inlägg

okej okej

Senast redigerat av cagiva_mannen (5 februari 2010)

Volvo 850 T5R "S70R" (1994)
HenkeTIC
4 februari 2010 · 888 Inlägg

Alla saab från 1996 har VSS original.

cagiva_mannen Lysekil
4 februari 2010 · 90 Inlägg

okej asså det är så här att det är en kille från borås som gör chip. men kan man lite på sånt eller. vet inte vad jag ska tro riktigt?

Volvo 850 T5R "S70R" (1994)
HenkeTIC
5 februari 2010 · 888 Inlägg

Finns många runt om i landet(världen) som använder sig av ett program som heter T5 suite och det är egentillverkade programvaror eller kopierade programvaror från kända firmor.

vet han vad han gör så är det lungt.

cagiva_mannen Lysekil
5 februari 2010 · 90 Inlägg

okej men har fått tag på en maptun steg 3 box för 3000kr ska man köra på den iställhet eller. och den tar bort start spärren

Volvo 850 T5R "S70R" (1994)
Von-Aron
5 februari 2010 · 394 Inlägg

du bör ta bort minuspolen samt köp ett styrdon från en känd firma te.x maptun trollspeed nordick.
köp en utan VSS.

glöm inte adaptera bilen efteråt bara...

smile

EDIT: kan ju tillägga att du behöver MV + slangsatts (om du inte har ftt redan)
samt öppet filter, 3" från turbo med sportkatt. kanske ev en kraftigare koppling.

Senast redigerat av Von-Aron (5 februari 2010)

vem fan är maptun?
Hamilton
5 februari 2010 · 8 864 Inlägg

Sätter du i ett steg 3 utan tillhörande hårdvara så får du garanterat problem.
Finns drösvis med inlägg om just det här med rätt hårdvara till det olika stegen.

Att börja fippla med egna lösningar leder oftast bara till dyra reparationer.

Fotograf på tierpidag.se
9000_robin
24 juli 2011 · 132 Inlägg

utan startspärr (vss) fungerar det alltså kanon endå , ska oxå nämligen köpte en steg2 box av en kille o den kommer från nordic o han sa att den inte är vss activerad så det bara är o slänga i den nya.
stämmer det. ?

kommer ja märka på nått sätt att inte startspärren fungerar eller är det bara om nån försöker sno min bil?

kommer det kännas mycket skillnad från orginal till en saab 900 95 2,0 turbo  med steg 2 box från nordic och 2,5" system hela vägen..

ursäkta om ja använder ditt inlägg lite smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang