saab 9000cse - skakar vid inbromsning

Tyskenracing BE*CE
18 januari 2007 · 419 Inlägg

vad kan det vara för fel på mammas saab?? felet är: när man bromsar i en högre hastighet än 40km/h så börjar hela bilen vibrera och låta illa.
MVH Niclas

Volvo R racing
mannen666666 preem pump
18 januari 2007 · 836 Inlägg

skeva brom skivor, eller så är beläggen slut

Senast redigerat av mannen666666 (18 januari 2007)

wrooooom.ptshhhhhhhhhhhiiiiiiiiiii
Saab 9-3 SC "sketen fattigt stylad Saab" (2006)
Tyskenracing BE*CE
18 januari 2007 · 419 Inlägg

skivorna är rätt så nya böt dom typ i april/maj -06 beläggena var väldigt bra då men ska kolla, mera tips??

Volvo R racing
mannen666666 preem pump
18 januari 2007 · 836 Inlägg

kan ju vara andra saker men det verkar precis som att det är skivorna
jag VET av egen erfarenhet då jag köpte nya skivor till min bil av en mycket omskriven leverantör här på garaget, dom skívorna blev tok skeva på bara 500 mil.

wrooooom.ptshhhhhhhhhhhiiiiiiiiiii
Saab 9-3 SC "sketen fattigt stylad Saab" (2006)
Gizmojohan
18 januari 2007 · 3 295 Inlägg

taskiga bromsok som inte drar tillbaka kolven i oket kanske??

Tyskenracing BE*CE
18 januari 2007 · 419 Inlägg

okej ska kolla

Volvo R racing
VictorW Medlem 34530
18 januari 2007 · 908 Inlägg

Smörj även upp anläggningsytan, där bromsbeläggen rör sig, på bromsoket. Det var "felet" på min bil, efter att skicor och belägg var bytta. Sen skakade det ingenting i framvagnen när jag bromsade smile

Lycka till

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)
kunggalant VULKARE
18 januari 2007 · 117 Inlägg

det vanligaste felet vid bytte av bromsskivor är att anlägningsyttan ej är slipad eller renjord då kan även nya skivor bli skeva på ett tag

så jävla tradirt byttade till brembo max i sommras och nu vibrerar de

Team Ljudbyggaren
välljud så det hörs
mannen666666 preem pump
18 januari 2007 · 836 Inlägg

kunggalant skrev:
det vanligaste felet vid bytte av bromsskivor är att anlägningsyttan ej är slipad eller renjord då kan även nya skivor bli skeva på ett tag

så jävla tradirt byttade till brembo max i sommras och nu vibrerar de

bara till att svarva

wrooooom.ptshhhhhhhhhhhiiiiiiiiiii
Saab 9-3 SC "sketen fattigt stylad Saab" (2006)
Baffe
19 januari 2007 · 15 Inlägg

Har haft samma fenomen i min, bytte broms skivor och bromsbelägg. Därefter var problemet borta. Fast i ditt fall kanske det kan vara gummibusningarna som kanske borde bytas ut också, kan nämligen ge samma symtom....

S.C.Street
Saab 93 (2005)
Saab Gustav 9000 Turbo "Gustav" (1994)
Saab 9000 cse "The one and only" (1997)
John87 Stolt Volvoägare
19 januari 2007 · 4 913 Inlägg

Baffe skrev:
Har haft samma fenomen i min, bytte broms skivor och bromsbelägg. Därefter var problemet borta. Fast i ditt fall kanske det kan vara gummibusningarna som kanske borde bytas ut också, kan nämligen ge samma symtom....

Det har jag vart med om en gång. Men det är klart att man kollar skivor och belägg först..

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
sveddan
19 januari 2007 · 1 453 Inlägg

truckracing_ skrev:
skivorna är rätt så nya böt dom typ i april/maj -06 beläggena var väldigt bra då men ska kolla, mera tips??

Det är ganska vanligt att skivorna slår sig vid upprepade, häftiga inbromsningar under en längre period eftersom dom helt enkelt inte är byggda för sådan körning. Sedan spelar det ingen roll hur nya dom än må vara - är dom paj så är dom wink

Det du kan göra är att svarva om dom (så slår dom sig inte igen) eller byta ut dom.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang