3755
Sök

945 '93 AW71L, problem med od

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
5 augusti 2011
Trådstartare
Har på senare tid fått allt mer trubbel med lådan, det är alltså överväxeln det gäller. Ibland funkar allt som det skall men ibland när man startar så lyser lampan för od i mätarhuset, ibland så slocknar den direkt och allt funkar som det skall, ibland tar det 10 minuter och värst är det när man hinner komma fram innan skiten hoppar igång, lite som ett lotteri...

Säkringar är kollade och jag har ryckt i reläerna (vet dock inte vilket som går till od) men inget verkar hjälpa.

Någon som har erfarenhet av detta och har någonting klokt att bidra med för jag har verkligen inte tid eller lust att börja rota mer än nödvändigt med den bilen också

Tackar på förhand

Rock'n Roll

48 Inlägg
5 augusti 2011
Vet att min 745 med m46 med liknande problem som jag förstår det att OD inte går i?
På min var det iaf att jag hade 2 dl växelådsolja istället för 2 liter som de skulle vara... Funka klockrent direkt efter jag böt olja

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
5 augusti 2011
Trådstartare
Oljan är självklart kontrollerad också och nivån är som sig bör så till vida det inte är separat olja för od. Jag tycker hela lådan skulle uppföra sig knasigt om det vore för lite olja också och så är som tur är inte fallet. Men jag skall ändå kontrollera oljenivån en extra gång ut ifall att

Rock'n Roll

Föredrar MoPar,GM och Ford
1 004 Inlägg
5 augusti 2011
Skulle tippa på relä, inte helt ovanligt med lödpunkter som släpper.

"My drinkingteam has a racingproblem"

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
5 augusti 2011
Trådstartare
Jag skulle inte bli förvånad om det var det, å andra sidan varför stökar det bara ibland och när det väl hoppar igång ligger jag ofta på bra väg typ motorväg... Dvs borde inte bero på stötar/vibrationer men inget är väll omöjligt.

Vet du vart reläet skall sitta?

Rock'n Roll

Föredrar MoPar,GM och Ford
1 004 Inlägg
5 augusti 2011
TenZer skrev:
Jag skulle inte bli förvånad om det var det, å andra sidan varför stökar det bara ibland och när det väl hoppar igång ligger jag ofta på bra väg typ motorväg... Dvs borde inte bero på stötar/vibrationer men inget är väll omöjligt.

Vet du vart reläet skall sitta?

Har haft liknande symptom i några bilar, å då har det varit reläfel, nån gång har man bytt till nytt å några gånger lött om lödpunkterna..
Vet tyvärr inte exakt var dom sitter i 945, men skulle tro bakom askkoppen kanske?

"My drinkingteam has a racingproblem"

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
5 augusti 2011
Trådstartare
Får riva bort askkoppen och kolla och testa med ett nytt relä samt hoppas på det bästa smile

I och med att lampan tänds så känns det som ett elfel iaf
Senast redigerat av TenZer (5 augusti 2011)

Rock'n Roll

Sök