Info om byta motor i 740

Daww3 Fordonsmekaniker
22 augusti 2011 · 342 Inlägg

Hey

Jag ska byta motor i min 740 -88 GLE till en 940 ltt motor.

Måste jag byta kabelhärva på denna bilen? Vet att många på detta forumet har gjort samma sak.

Vill gärna veta detta INNAN jag köper motor, tacksam för svar.

Mvh

Senast redigerat av Daww3 (22 augusti 2011)

DawwE
BMW 325i Halv M-Sport "Black Widow" (2006)
Estis91
22 augusti 2011 · 33 Inlägg

är de elektroniskt insprut (jetronic) räcker de att byta till boxarna från en 940T

Plymouth Sport Fury "Plyman" (1959)
Saab 93 Aero "Debbie" (2009)
Estis91
22 augusti 2011 · 33 Inlägg

är det motronic ska det väl gå att använda boxarna från 740 turbon (ET motorn) Vet dock inte hur det är med TPS givaren på spjället, men de är nog samma. Glömde tillägga detta.

Saab 93 Aero "Debbie" (2009)
Plymouth Sport Fury "Plyman" (1959)
steifan DR!FTT3KN!K3R
22 augusti 2011 · 10 427 Inlägg

B230E har Bosch K-Jetronic insprutningssystem (mekaniskt) och EZ 118K tändningssystem.

Inget är lika dvs wink

Edit: B230FK har Bosch LH-Jetronic 2,4 insprutningssystem och EZ-116K tändningssystem.

Senast redigerat av steifan (22 augusti 2011)

BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
Estis91
22 augusti 2011 · 33 Inlägg

jasså de sitter mekaniskt på dessa? Då blir de till o byta , Sillman har en kabelhärva till en FK liggandes såfall

Plymouth Sport Fury "Plyman" (1959)
Saab 93 Aero "Debbie" (2009)
Daww3 Fordonsmekaniker
23 augusti 2011 · 342 Inlägg

Då måste jag alltså byta kabelhärva?

Hur många timmars jobb pratar man om då? smile

DawwE
BMW 325i Halv M-Sport "Black Widow" (2006)
Estis91
23 augusti 2011 · 33 Inlägg

Jadu, beror på hur fort du gör de. slita ut är väl inga problem, de jävliga är att få dit alla nya sladdar på sin plats.

Saab 93 Aero "Debbie" (2009)
Plymouth Sport Fury "Plyman" (1959)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang