Audi A6 gnällande ljud i dämpning

kent-ivar
25 augusti 2011 · 29 Inlägg

Tjenare Garaget. Som topic lyder så har jag upptäckt nåt gnällande ljud från höger framhjul. Detta ljud kan man som lättast höra då man kör över större fartgupp osv i låg fart. Vanliga smågupp hörs inte lika tydligt. Bilen är en Audi A6 -03. Jag är medveten om att audi har haft problem med sina fram vagnar men som jag förstått det så har de flesta av dessa problem blivit åtgärdade vid denna årsmodell. Hur som helst så undrar jag, vad kan de vara som låter och hur kan jag felsöka det? Jag är medveten om att det är en riktig "long shot" att ställa den här frågan när jag har så lite information, men jag tänkte att någon kanske har varit med om liknande o kan ge lite tips för det här gör mig tokig. Är själva dämparen slut eller vad är det frågan om? det känns ju inte i bilen som att det är något fel på den men jag är ju inte heller någon expert.

All hjälp uppskattas

Volvo 740 (1988)
Audi A6 (2003)
eXe
25 augusti 2011 · 230 Inlägg

Bakre nedre Länkarmen brukar "gnärka", låter som de är den iaf:)

Volvo 242 "M50in" (1975)
it_mutt Avstängd
25 augusti 2011 · 10 388 Inlägg

Ljud är ju alltid svårt att återge i text. Men, bara för att det är åtgärdat betyder det ju inte att något i framvagnen är slut iaf. Det är en 8 år gammal bil som KAN ha (det vet ju inte jag) rullat helt galet mycket.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
kent-ivar
25 augusti 2011 · 29 Inlägg

Jo det är ju jävligt svårt att beskriva detta.. Men är det någon som kan ge nåt förslag på hur man lättast kan felsöka detta? Jag har inte tillgång till några special verktyg osv och jag vill gärna undvika att behöva lämna in bilen om det är möjligt.

Audi A6 (2003)
Volvo 740 (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang