Coilovers Saab 9-3 Aero 2001

Malki
26 september 2011 · 127 Inlägg

Någon som vet vart man kan få tag på coilovers till saab 9-3 årsmodell 01 ?

Eller något liknande, måste ha något som gör den stenhård och inte fjädra mycket alls.

Tacksam för svar.

// Christian

KHRacing
26 september 2011 ·

Malki skrev:
Någon som vet vart man kan få tag på coilovers till saab 9-3 årsmodell 01 ?

Eller något liknande, måste ha något som gör den stenhård och inte fjädra mycket alls.

Tacksam för svar.

// Christian

www.xyz-sweden.com har från 02 - mejla dem o se om det möjligen passar ?

pontiacen
26 september 2011 · 1 080 Inlägg

Bara till 9-3ss/sc som jag förstår det, finns väl inga coilovers mer än sellholms (dyra..) till og9-3 sad

Bild på sellholms har du här http://www.garaget.org/?car=29275

The sooner you fall behind, the more time you have to catch up.
Driftar_N
26 september 2011 · 227 Inlägg

Du kan ju gå på ett par valfria finare stötdämpare, typ bilstein tillsammans med några hårdare fjädrar eller till och med bygga om fjädersätena så du kan köra med 57 eller 60mm fjädrar.

Janneutanb
26 september 2011 · 7 271 Inlägg

EXD skulle ju ta fram coilovers till den modellen men det verkar aldrig bli av.

Malki
26 september 2011 · 127 Inlägg

Jag kollade på sellholms, Dom var ju inte billiga precis.. Hmm Hur stor blir skillnade om man köper separata dämpare o fjädrar, Än coilovers?

Vad är det som skiljer på dom 2 grejerna?

pontiacen
27 september 2011 · 1 080 Inlägg

Bara av nyfikenhet, vad kostade de?
Vet inte hur stor skillnad det blir då jag aldrig provat coilovers, men med de fjädrar och dämpare som tex speedparts säljer så kränger det märkbart på gat-däck hmm

The sooner you fall behind, the more time you have to catch up.
Driftar_N
27 september 2011 · 227 Inlägg

Malki skrev:
Jag kollade på sellholms, Dom var ju inte billiga precis.. Hmm Hur stor blir skillnade om man köper separata dämpare o fjädrar, Än coilovers?

Vad är det som skiljer på dom 2 grejerna?

Det som kallas coilovers i folkmun än höjdjusterbara fjäderben med 57-60mm eller liknande diameter på fjädrarna. inget som säger att det är lågt och hårt.
Coilovers per definition är att fjädern sitter runt dämparen, alltså som du har original fram på saaben.

Köp hårda fjädrar, du kan ju kolla med janne sellholm vad han skulle välja för fjäderkonstant på sina ben i racingutförande tex wink

Dämpare kan du gå på ett par bilstein förslagsvis. Säg att du kan komma undan för 10k runt om för fjädrar och dämpare.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang