3325
Sök

Volvo 245 bromsar vill inte funka

103 Inlägg
8 oktober 2011
Trådstartare
tjena, jag har som sagt en 245a som bromsarna inte vill funka på, jag har luftat men de blir inte nå bättre. när man pumpar på bromsen så blir de ett litet tryck, men när man startar bilen så sjuker pedalen i botten direkt man kan puppa så man får att litet tryck men de försvinner nästan direkt..... så skulle vilja ha lite hjälp smile

515 Inlägg
8 oktober 2011
Testat Något luftnings verktyg? hade likadant som dig fast med en 745a, och sen testade jag med ett luftningsvertyg som satte tryck uppe i behållaren, sen va det bara att lossa på nippeln/nipplarna

§9 Annonsering gäller även signaturen!

Volvoskadad
6 017 Inlägg
8 oktober 2011
Huvudbromscylindern kanske är kass?

Jonas

103 Inlägg
8 oktober 2011
Trådstartare
aa får testa de men vart får man tag på de nån stans, huvudbroms cylindern har jag byt

103 Inlägg
8 oktober 2011
Trådstartare
de är precis som de läker men de försvinner inte nå ur koppen smile

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
9 oktober 2011
Att lufta 240 kan va lite lurigt just för att det är triangeldelat. Men kan lufta i en speciell ordning som jag inte minns rakt av men det är fan så mycket lättare att skaffa en sån här på närmaste mekonomen eller liknande http://www.luftman.se/
Bytte du till en helt ny huvudcylinder? Annars är det lätt hänt att kliva sönder tätningarna vid luftning...
Senast redigerat av RD_87 (9 oktober 2011)

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

103 Inlägg
9 oktober 2011
Trådstartare
satan vilken smart grej! har för mig att man ska börja lufta den kortaste vägen, ja jag köpte en helt ny för jag hittade inte nån rep sats...

21 761 Inlägg
9 oktober 2011
För att lufta hela systemet, dvs även internt i oken, så ska man enligt Haynes göra i den här ordningen (bilar utan ABS):

1. Vänster bak
2. Övre inre nippel vänster fram
3. Övre inre nippel höger fram
4. Höger bak
5. Yttre nippel och nedre inre nippel höger fram, ska luftas samtidigt
6. Yttre nippel och nedre inre nippel vänster fram, ska luftas samtidigt

Med det sättet att lufta har även själva oken luftats för att få bort eventuell luft där, men i normala fall räcker det ju med "det vanliga" sättet. smile

103 Inlägg
9 oktober 2011
Trådstartare
okej tackar smile ska försöka senare igen smile

103 Inlägg
11 oktober 2011
Trådstartare
testa lite till idag och blev bättre ska göra mera i morgon..

Sök