2727
Sök

fixa en service på bilen själv?

4 586 Inlägg
31 januari 2007
Trådstartare
har nu skaffat mig en golf iv gti -98 som gått runt 15.000mil

nu har jag bestämt att serva bilen själv

har även en pärm där jag fyller i servicen som jag gör var 500e mil + kvitton för olja.mm

tänkte fråga ifall det är några fler som gör såhär eller ifall det är dumt på en 9 år gammal bil?

har även fått höra att vissa serviceverkstäder inte kollar allt utan fuskar lite så nog bättre att göra det själv big_smile
Senast redigerat av jorre83 (1 februari 2007)

10 287 Inlägg
31 januari 2007
Du kan göra det mesta själv utom måhända kamremsbyten.

/Göran

jorre83 skrev:

nu har jag bestämt att serva bilen själv och har inhandlat mig en haynes gör-det-själv bok

har även en pärm där jag fyller i servicen som jag gör var 500e mil + kvitton för olja.mm

tänkte fråga ifall det är några fler som gör såhär eller ifall det är dumt på en 9 år gammal bil?

har även fått höra att vissa serviceverkstäder inte kollar allt utan fuskar lite så nog bättre att göra det själv big_smile

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

2 594 Inlägg
31 januari 2007
Sharky skrev:
Du kan göra det mesta själv utom måhända kamremsbyten.

/Göran

jorre83 skrev:

nu har jag bestämt att serva bilen själv och har inhandlat mig en haynes gör-det-själv bok

varför kan man inte byta kammremmen själv? bytte på min v70 98

1 827 Inlägg
31 januari 2007
Kanske för att personen i fråga har köpt en "Gör-det-själv"bok för att byta olja, då är ett kamremsbyte ett lite för stort ingrepp.

Dessutom får du ingen stämpel på att remmen är bytt.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

Drifttekniker
224 Inlägg
31 januari 2007
Fast man lär ju sig med tiden.. klart att man kanske inte bör ge sig på ett kamremsbyte det första man gör. Men om man är nogrann så går det antagligen bra smile
Och visst är det bättre att göra det själv om man har möjlighet och tid.. för det är svårt att hitta en bilverkstad man kan lita till 100% på.
Kan ju trycka upp en stämpel med sitt namn på och stämpla när det är gjort :p
Senast redigerat av NmRi (31 januari 2007)

Sök