2885
Sök

**Varning** Röd Volvo v40 Karlstad. (annons)

158 Inlägg
6 november 2011
Trådstartare
Hej, var idag och kollade på denna bilen http://www.blocket.se/varmland/Volvo_v_ … =7&w=1

Bilen var jättefin fullstämplad servicebok till 23k mil.
fattades lite olja och vatten dock, men inget jag såg som problem. (prutade lite som man gör)
Och när jag ska skriva ägarbyte drar han fram ett ägarbyte från år 2000...

inte nog med det, det stod att den ägdes av en Andreas eller Anders i Lidköping?

Han försökte få mig å skriva under i ca 10minuter men jag hävdade bestämt att jag ej kan skriva på ett så gammalt regbevis när inte namnet stämmer. han sprang in för å hämta sitt körkort(?) för å bevisa vad han hette. (han hette inte Anders eller Andreas eller va det nu va)

Under tiden kollade jag på transportstyrelsen, sista regbevis utfärdat 2011-11-**. Med andra ord, han försöker förmodligen få folk att betala 10k för bilen, skriva på ett gammalt bevis sedan helt enkelt ta tillbaka bilen.

och en till notis, du får bara med en nyckel, för den andra har han "tappat bort".

1 168 Inlägg
6 november 2011
Föreslå att betala handpenning, och stå för kostnaden till ett nytt ägarbevis som du kan skriva under på. Går han med på det så är problemet löst, om jag har förstått rätt? smile

158 Inlägg
6 november 2011
Trådstartare
jag åkte där ifrån smile ringde och kolla med polisen så bilen inte var stulen. vilket den inte var. men blev rådd av polisen att inte köpa den bilen då det liknade ett bedrägeri fall dom hade nyligen.

Edit: Om ägarbeviset är ogiltigt är ägarbytet ogiltigt. dvs. han kan åka å hämta bilen, eller ännuvärre säga att den är stulen.
Senast redigerat av JohanssonC (6 november 2011)

7 471 Inlägg
6 november 2011
tror inte att den är stulen,, men som  ts säger,, kan det mkt väl vara bedrägeri att han tar den tillbaka,,

Allfixare
1 475 Inlägg
6 november 2011
Det jag reagerade på va att i annonsen stog det mycket fin... Av bilden att döma ser den ju förjävlig ut?

7 471 Inlägg
6 november 2011
fish skrev:
Det jag reagerade på va att i annonsen stog det mycket fin... Av bilden att döma ser den ju förjävlig ut?

haha fin i lacken kan man ju knappast beskylla den bilen för wink fina lackskarvar å dyl möjligtvis,,

Faderator
637 Inlägg
6 november 2011
Jag, dum som jag var, köpte min första bil på ett gammalt ägarbevis, och det såg jag inte förnst jag kom hem. På ägarbeviset jag hade fått stod hans farsa på, därav hade dom samma efternamn och dom hade liknande förnamn som t.ex. Anders och Andreas så när man kom hem så kände man sig ju bara grundlurad. Sen kände man bara att bilen kommer han säkert komma och hämta tillbaka vilken dag som helst, men efter en månad med att han hade insisterat på att det var rätt ägarbevis jag hade fått så fick jag nog, och tog med mig några polare och fick knacka dörr hos grabben, då visade det sig att "nej men ojj, jag har ju ett ägarbevis med mitt namn här i byrån, det har jag missat".. denna gången hade jag tur att han skrev på det riktiga, och jag lärde mig en riktig läxa.
Så till er där ute, VAR NOGA ATT TA LEGITIMATION OCH KOLLA ÄGARBEVISET!!

Shaked but not störd.

Lastbilsbyggare & frivillig sjöräddare
409 Inlägg
6 november 2011
Pruta ner bilen duktigt o kör den därifrån, slå sedan sönder hela bilen så kan han hämta sin sönderslagna bil sedan. Skämt o sido, om du skall köpa bilen be honom ta fram det senaste regbeviset o säger han att han inte har något ber du honom beställa ett nytt.

Projekt-tråd: Projekt: Rullade renovering Urquattro
Audi Sport ///
Quattro 4-ever

158 Inlägg
7 november 2011
Trådstartare
granadadr skrev:
fish skrev:

haha fin i lacken kan man ju knappast beskylla den bilen för wink fina lackskarvar å dyl möjligtvis,,

Bilden gör inte bilen rättvisa tongue ny recondad och inte en färkskiftning, klämde redigt i skärmkanter och det knaka inte ens.

Men poängen i hela tråden är; Köp inte denna bil om du inte skriver på ett ägarbyte från 2011-11-**

Sök