4904
Sök

0 grader camber bak E30 ?

040 RedLine
182 Inlägg
9 november 2011
Trådstartare
Någon här som har färdiga mått? Ska alltså svetsa om / höja bärarmarnas infästningar i bakvagnsbryggan för att få 0 camber samtidigt som bilen är sänkt.

Finns ju kitt för ställbar camber på PPF men eftersom jag ska köra drifting så är 0 camber bak det optimala (?)

hur pass mycket ändras toe när man sänker e30? bör man göra något åt detta också?

http://img851.imageshack.us/img851/2907/18861210150100729181935.jpg

det är iallfall detta jag söker, höjden på de nya hålen ?

671 Inlägg
12 november 2011
Sätt dit en riktig bakaxel från en VOLVO så slipper du camber ändringarna vid krängning o dämpning:tongue ...
Då blir han lite mer förutsägbar vid åkning på ställ....
Skojjar bara lite med dig....
Senast redigerat av endorfinslaven (12 november 2011)

040 RedLine
182 Inlägg
12 november 2011
Trådstartare
endorfinslaven skrev:
Sätt dit en riktig bakaxel från en VOLVO så slipper du camber ändringarna vid krängning o dämpning:tongue ...
Då blir han lite mer förutsägbar vid åkning på ställ....
Skojjar bara lite med dig....

Ja, en stel bakaxel hade vart nåt.. helt klart!

671 Inlägg
12 november 2011
Jämförs inte Mustang med nya M3an i superstage i senaste Bilsport...
Mustangen har stel bakaxel o den var tydligen snabbare på Laguna Seca än M3an....
Vad man än bygger med går det att få till bara man har kunskap...
Men kunskap de har inte jag därför går min bil sämre än innan modifikationerna.... tongue
Jag vet några i byn som stoppa dit en E28 bakvagn på en E21a och sedan 550-600hk.
Styrväxel orginal E21 på säkert 15 varv, som det var på den tiden när E21orna kom ut. 
Folk körde ihjäl sig pga konstruktionen, de här pojkarna förvärrade situationen en aning...
I alla fall så hade de rejäl camber bak och original caster fram och mkt hk,,,, livsfarligt eller ska vi säga sladdbenäget. Du gör rätt i att bry dig i hjulvinklarna....
Lycka till i framtiden

040 RedLine
182 Inlägg
12 november 2011
Trådstartare
endorfinslaven skrev:
Jämförs inte Mustang med nya M3an i superstage i senaste Bilsport...
Mustangen har stel bakaxel o den var tydligen snabbare på Laguna Seca än M3an....
Vad man än bygger med går det att få till bara man har kunskap...
Men kunskap de har inte jag därför går min bil sämre än innan modifikationerna.... tongue
Jag vet några i byn som stoppa dit en E28 bakvagn på en E21a och sedan 550-600hk.
Styrväxel orginal E21 på säkert 15 varv, som det var på den tiden när E21orna kom ut. 
Folk körde ihjäl sig pga konstruktionen, de här pojkarna förvärrade situationen en aning...
I alla fall så hade de rejäl camber bak och original caster fram och mkt hk,,,, livsfarligt eller ska vi säga sladdbenäget. Du gör rätt i att bry dig i hjulvinklarna....
Lycka till i framtiden

Chassi och hjulinställningar är ju bland det viktigaste på en bil! själv så har jag bytt ut styräxel och mycket annat för att förbättra det hela, just för drifting som jag ska köra!

tackar!
Senast redigerat av CruzarN (12 november 2011)

Sök