Smörja glidpinnar?

Bjornn
15 november 2011 · 749 Inlägg

huzzi skrev:
Nää det är det jag är osäker på sad .. Kolven har ju faktiskt klarat sig.. så behöver ju egentligen bara en hållare.. men verkar svårt att hitta det.

Kolla på Bildelsbasen.se eller åk till en bilskrot så hittar du det.

Varför tror Volvoåterförsäljaren att utbytesoken är annorlunda?
Utbytesoken är ju orginal ifrån Volvobilarna fast är totalrenorverade, De enda som återanvänds är gjutjärnsdelen som kolven går i, de han säljer sj är också utbytes.

Sen finns det inte nytillverkade ok längre (förutom ifrån biltema, de är tillverkade i Kina, Taiwan eller billigt nånstans).
Men om man vill ha orginalet så finns det endast utbytes, det behöver inte tillverkas fler nya ok, eftersom bilarna kommer försvinna så räcker det gott med de som finns kvar.
Sen är det ju inte så miljövänligt att tillverka ett nytt bromsokshus när man kan använda det gamla utan problem, dessutom så skulle det bli dyrare att köpa dem.

Senast redigerat av Bjornn (15 november 2011)

turboforssen Telge Drifting Team
15 november 2011 · 5 398 Inlägg

glidpinnar finns ju att köpa på volvo, mekonomen, meca med flera .
om glidpinnen fastnat inne hållaren så är det bara att borra ett hål på utsidan av hållaren och slå ut glidpinnen med ett dorn och en hammare

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo v70 (1997)
Volvo 960 (1991)
huzzi
15 november 2011 · 48 Inlägg

Jag har ingen aning varför han tror att dom är olika..
Jag sa att jag hade girling OK.. då undra han om det var original eller utbytes, Dom bromsokshållarna han kunde få tag på skulle tydligen inte passa "original" oken.. Men jag tror bara han är trött i mössan... Men ska gå till Bilia istället.. Dom jag försökte med var BraBil Vallentuna..

Bjornn
15 november 2011 · 749 Inlägg

huzzi skrev:
Jag har ingen aning varför han tror att dom är olika..
Jag sa att jag hade girling OK.. då undra han om det var original eller utbytes, Dom bromsokshållarna han kunde få tag på skulle tydligen inte passa "original" oken.. Men jag tror bara han är trött i mössan... Men ska gå till Bilia istället.. Dom jag försökte med var BraBil Vallentuna..

Hehe ja han verkade ju inte ha nån koll alls.
Är det bara till rätt bil och bromssystem så passar det ju.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang