7076
Sök

Motorswapp mellan en bmw 520i och en 330d

Ubåtsingenjör
7 384 Inlägg
16 november 2011
Trådstartare
Hej !

Jag har fått erbjudande om att köpa en 330d som är krockad billigt, tanken är då att jag ska ta god bitarna från den och montera i min bil.

Det jag undrar är hur jobbigt det är att lägga i motorn i min bil, hur funkar styrsystemet ? hur gör man för att slippa massa jobbiga felkoder? Ja hur jobbig är elektronik biten ??

Om jag lagt tråden fel får gärna moderator flytta den till rätt plats smile

Mvh

866 Inlägg
16 november 2011
Är det E34 an så har du att göra om du ska ha ner 330 dieseln i den Där är inte en siffra rätt mellan dom:D
Men har du en komplett bil så är det inte omöjligt. du får flytta över i princip all el  då E46 har cambus system. Vill man betala lite så går säkerheten kopplas bort i boxarna så motor boxen skiter i dom andra boxarna.Och även stöld skyddet.

Ubåtsingenjör
7 384 Inlägg
16 november 2011
Trådstartare
japp har en komplett bil smile

Vilket företag fixar så att motorboxen skiter i övriga systemet ?? Vad på ett ungefär kostar det ?

866 Inlägg
17 november 2011
Hör med Herr Fekzen     http://www.fekzen.se/ Men du har en stund arbete och få ihop det :-)

V8 de bästa som finns!
1 095 Inlägg
17 november 2011
De kan bli lite hårt och få svenskbilproving och applådera till det bytet tyvärr hmm

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil

181 Inlägg
17 november 2011
Det är rätt knepigt att få boxen helt frisläppt men eftersom du har hela bilen så kan du koppla ihop EWS boxen, med ring-antenn och lilla styrboxen till ringantennen samt motorstyrenheten så att det fungerar som det ska , men i den andra bilen. Du kan då tex bygga en egen startspärr eller bara lägga rätt nyckel i ringantennen innanför panelen om du inte vill ha något skydd alls.

Mvh//
A.Fekzen

A.Fekzen - Mycket vrid spar tid!
www.fekzen.se - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip, E85 chip mm.

2 266 Inlägg
17 november 2011
Niklasw skrev:
De kan bli lite hårt och få svenskbilproving och applådera till det bytet tyvärr hmm

Bromsar, växellåda och bakaxel från en 540 eller m5 e34 så blir de ombyggt fordon en sfro besiktning sen är de bara åka till vanliga bilprovningen och se glad ut. Värre med elen i bilen.

svetsdiff !!!

V8 de bästa som finns!
1 095 Inlägg
17 november 2011
PMPerformance skrev:
Niklasw skrev:

Bromsar, växellåda och bakaxel från en 540 eller m5 e34 så blir de ombyggt fordon en sfro besiktning sen är de bara åka till vanliga bilprovningen och se glad ut. Värre med elen i bilen.

Jo men är de inte lite väl mycket jobb och pengar för att  få en dieselmotor i en e34.

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil

2 266 Inlägg
17 november 2011
Niklasw skrev:
PMPerformance skrev:
Niklasw skrev:

Jo men är de inte lite väl mycket jobb och pengar för att  få en dieselmotor i en e34.

Finns ju tdsen redan för billig peng, men vill man bygga så.

svetsdiff !!!

Sök