Hjälp med inkoppling av bas och slutsteg!

gooflex1
19 november 2011 · 21 Inlägg

Hejsan! Jag skulle vilja ha hjälp med hur man kopplar in ett slutsteg. ska köpa ljud men kan inte koppla. Någon som har lust att hjälpa mig?`smile

Behöver även hjälp att veta vad jag ska köpa det ska vara mycket bas och så. 12" element vill jag ha och gärna bra grejer med ett hyggligt pris. smile

PS. Är det någon som vet vart man kan köpa hatthylla för att bygga ljud i? smile

Tacksam för svar smile

MVH GooFleX1

Expoze
19 november 2011 · 2 024 Inlägg

Bra att veta vad du har för bil och vad för budget du har ungefär.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom
Ford Taunus 2300 GXL "Rackham" (1974)
gooflex1
19 november 2011 · 21 Inlägg

Volvo 744 GL. Jag har plockat ur baksätena för ljudbygge smile

Budget, ja kanaske 1600kr smile

Nitromast Dr. Scanner
19 november 2011 · 2 167 Inlägg

Inte för att vara petig, Men du ska ju absolut inte ha ett 12" element. Det går, men det blir inte bra enligt min mening i en 744. En 10" går in på höjden under hatthyllan. Det gör inte en 12".
Sen lär du nog kolla enbart efter begagnat med den budgeten.

Sen, plockat ur baksätena? Hur menar du nu? smile Ska du bygga där säten var eller har du bara plockat bort dem?

Senast redigerat av Nitromast (19 november 2011)

bosabengt
19 november 2011 · 2 035 Inlägg

12" är inga problem.

rolig budget, 1600:- haha spara ett tag till å köp grejer sen. Eller köp beggat.

Biljudsveteran sen 1984!
gooflex1
20 november 2011 · 21 Inlägg

Nitromast: Min kompis kopplade in 2 12" under hatthyllan i 740'n. Men alltså det är vad jag kan tänka att lägga ut asså 1600kr men sen kan jag sälja mitt gamla steg som jag fick sålt nu idag 1200kr så ja 2880kr kan jag lägga ut. smile

Sen om du undrar hur jag har tagit bort baksätena så jag har plats för överdrivet mycket ljud ska börja att löpa nån 12" sen mer och mer. Ska bara ha framsätena och har precis köpt nya säten fram. Vill inte ha baksätena efter som det är en styling bil, bara till för att styla. Men är det en bra budget? smile

Drönirettab
20 november 2011 · 21 761 Inlägg

När man har en sån budget så är det begagnat som gäller, men frågan är ju om den budgeten är en maxsiffra för hela bygget eller om det ramlar in lite mer pengar successivt framöver. smile

Nitromast Dr. Scanner
20 november 2011 · 2 167 Inlägg

gooflex1 skrev:
Nitromast: Min kompis kopplade in 2 12" under hatthyllan i 740'n. Men alltså det är vad jag kan tänka att lägga ut asså 1600kr men sen kan jag sälja mitt gamla steg som jag fick sålt nu idag 1200kr så ja 2880kr kan jag lägga ut. smile

Sen om du undrar hur jag har tagit bort baksätena så jag har plats för överdrivet mycket ljud ska börja att löpa nån 12" sen mer och mer. Ska bara ha framsätena och har precis köpt nya säten fram. Vill inte ha baksätena efter som det är en styling bil, bara till för att styla. Men är det en bra budget? smile

Ja det går med lutning om man inte har för stora magneter.
Men självfallet ska du ha 12" om du vill ha det då smile

Ja de låter ju helt klart som en större budget, även om den inte är stor. Begagnat är väl i princip enda möjligheten till att få någolunda hyffsat.

gooflex1
20 november 2011 · 21 Inlägg

Precis Drönirettab:)

Jaa men som sagt Ljudet ska sitta där baksätena Satt så det får plats UTAN lutning med 12" xD
Men som sagt det rasar in mer pengar. men Vilket märke ska man satsa på? Inget sånt här GAS va? eller? Great American Sound? Jag hade en gas och en mds 12" bas i luckan bak smile

Nitromast Dr. Scanner
20 november 2011 · 2 167 Inlägg

gooflex1 skrev:
Precis Drönirettab:)

Jaa men som sagt Ljudet ska sitta där baksätena Satt så det får plats UTAN lutning med 12" xD
Men som sagt det rasar in mer pengar. men Vilket märke ska man satsa på? Inget sånt här GAS va? eller? Great American Sound? Jag hade en gas och en mds 12" bas i luckan bak smile

Billiga basar är gravt underskattade då de flesta som köper dem inte har någon kunskap alls.
I rätt låda i baksätet kan jag säga att 2st 12" GAS basar på ganska rejält.
Tror inte det finns nå direkt märke att "satsa" på. Det finns många märken som är bra.

Landstrom
20 november 2011 · 451 Inlägg

I ditt fall skulle jag satsa på rätt billiga basar, typ (http://www.brl.se/sv/artiklar/ljud-och- … ack-2.html)

De flesta basar både låter och spelar rätt bra med ett bättre slutsteg. Och dom är oftast väldigt lättdrivna, så det behövs inget monster steg för att få bra fart på dom.

Edit:
Har du någon stereo, kablar, byggmaterial? Går ju en del pengar till bara det.

Senast redigerat av Landstrom (20 november 2011)

bosabengt
20 november 2011 · 2 035 Inlägg

http://blekingebilradio.se/category.htm … shogtalare

http://blekingebilradio.se/category.htm … ry_id=3128

Finns ju riktigt billiga alternativ, men jag skulle nog kolla å begagnat ändå om du inte har mer pengar.

Men har du 4000 spänn kan du ju få ett B2 qouta och två 12" basar a 1000:-

Biljudsveteran sen 1984!
gooflex1
20 november 2011 · 21 Inlägg

Landström: Har en JVC med 3 lågnivåutgångar. Japp byggmaterial är fixat och kablar fixat smile
har köpt det grovaste och det dom rekommenderade på brl. smile

big-jepp
20 november 2011 · 3 187 Inlägg

gooflex1 skrev:
Landström: Har en JVC med 3 lågnivåutgångar. Japp byggmaterial är fixat och kablar fixat smile
har köpt det grovaste och det dom rekommenderade på brl. smile

hur grov är den?

Honda civic "civicen" (1993)
gooflex1
21 november 2011 · 21 Inlägg
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang