5128
Sök

Tröga växlar vw polo-01

3 Inlägg
25 november 2011
Trådstartare
Hej tänkte höra om någon har några ideer om mitt problem.

Jag har svårt att få i 1:an och 2:an och i bland 5:ans växel. 1:an får jag prova några gånger innan jag får i sen när jag växlar från 1:an till 2:an går de ganska bra men när jag skall ner från tex 3:an till 2:an får jag stanna för att växla till ettan sen tvåan. När jag har kört en stund och bilen är varm så går växlarna bättre och jag kan växla ner till tvåan men går fortfarande trögt.

Koppling/urtrampningslager  är bytt för en vecka sen. ny olja i växellådan och nya packbox.

Någon som kanske har en idé vad som kan vara fel?

537 Inlägg
25 november 2011
dåliga synkringar i lådan, skulle jag gissa på

...has left the building...
4 474 Inlägg
25 november 2011
Var lådan likadan innan kopplingsbytet?

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

3 Inlägg
25 november 2011
Trådstartare
Ja det var den.

...has left the building...
4 474 Inlägg
25 november 2011
Är det rätt sorts olja i lådan? Kan vara slitna synkringar men då brukar det kunna skrapa vid snabbare växlingar. Kan kanske vara kärvande "växlings-länkage" ellér eventuellt böjda gafflar pga "övervåld" när tidigare ägare växlat...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

3 Inlägg
25 november 2011
Trådstartare
Rätt olja är det. Det skrapar lite när jag växlar upp till 5:ans växel men det är bara den.

Sök