Fjädring Mercedes 190

Merscha
13 december 2011 · 18 Inlägg

Hallå!
Min bil har efter att olja läckt ut ur ena stötdämparen börjat klonka bak när man kör över farthinder eller tycker ned den. När jag idag kollade om den hade säckat ihop på ena sidan såg jag att bilen var lägre på den sidan den dåliga stötdämparen sitter, kan verkligen det vara så att dämparen har gjort att bilen sänkts eller måste det vara fjädern? Hade tänkt byta stötdämpare i vilket fall men ifall jag ska byta fjädrar också, borde jag välja Biltemas för 359/st eller skruvat.se's fjäder för 480/st?

Är väldig tacksam för svar! smile

Mvh Eric

Cyklop
14 december 2011 · 1 277 Inlägg

att bilen är lägre på ena sidan tyder oftast på att fjädern gått av, det brukar handla om knappt ett halvt till ett varv, oftast är det uppe i tornen och då fastnar biten, kollar om så är fallet, det kan även va så att tack vare att dämparn är dålig så är bilen lägre men bra å va på den säkra sidan, biltemas fjädrar brukar vara kraftigare och höjer bilen, så det beror helt på vad du tycker att du behöver.

Merscha
14 december 2011 · 18 Inlägg

Tack så mycket för hjälpen!
Det ska jag göra på direkten då. Har du eller någon annan erfarenhet av antingen mekonomens fjädrar eller skruvat.se's till mercedes?

Cyklop
14 december 2011 · 1 277 Inlägg

det har jag inte men mekonomen och skruvat har ju jag bara haft bra erfarenheter med

Merscha
14 december 2011 · 18 Inlägg

Okej det låter bra! Får bli dämpare från skruvat och alternativt fjädrar också
Kollade nyss såg inte ut som att fjädern var av, får väl höja upp den lite och titta noggrannare i morgon smile

Cyklop
14 december 2011 · 1 277 Inlägg

Merscha skrev:
Okej det låter bra! Får bli dämpare från skruvat och alternativt fjädrar också
Kollade nyss såg inte ut som att fjädern var av, får väl höja upp den lite och titta noggrannare i morgon smile

ja gör de för fjädrarna kan mycket väl va hela så du bara behöver byta dämpare

Merscha
17 december 2011 · 18 Inlägg

Okej har beställt nya dämpare för några dagar sedan men de har inte kommit.
Bilen har blivit ännu sämre och känns som att något har gått i bott för det räcker nästan med ett gruskorn nu för att det ska klonka. Kan jag köra ändå tro? :\

Tack för alla svaren cykelpump!

Merscha
20 december 2011 · 18 Inlägg

Nu har skruvat.se klantat till det så jag inte får dämparna förens den 27:e sad Jag hade tänkt åka till släkten på fredag så jag undrar om jag ska häva köpet och köpa biltemas dämpare i stället. Har någon testat dem till mercedes (eller nått annat märke)? De såg rätt robusta ut när jag kollade i lördags.

Cyklop
20 december 2011 · 1 277 Inlägg

Merscha skrev:
Nu har skruvat.se klantat till det så jag inte får dämparna förens den 27:e sad Jag hade tänkt åka till släkten på fredag så jag undrar om jag ska häva köpet och köpa biltemas dämpare i stället. Har någon testat dem till mercedes (eller nått annat märke)? De såg rätt robusta ut när jag kollade i lördags.

livslängden är inte helt lika lång som riktiga grejer men dom funkar bra i övrigt och priset är inte fel

Merscha
20 december 2011 · 18 Inlägg

Jasså tror du livslängden är längre på grejer från biltema än från skruvat? för de från skruvat jag beställde var nämligen billigare smile i så fall vore det kanske värt att vänta på skruvat.se

Cyklop
20 december 2011 · 1 277 Inlägg

Merscha skrev:
Jasså tror du livslängden är längre på grejer från biltema än från skruvat? för de från skruvat jag beställde var nämligen billigare smile i så fall vore det kanske värt att vänta på skruvat.se

ja menade biltemas grejer tongue det är vissa saker som inte har lika bra hållbarhet å den är ibland stötdämpare men dom håller ganska länge ändå

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang