3824
Sök

Få loss spindelled ifrån fjäderben - saab og9-3

581 Inlägg
20 december 2011
Trådstartare
Hej

Jag ska byta fjäderben på saaben och allt gick smidigt igår tills jag skulle få bort spindelleden ifrån fjäderbenet.
Den vägrar släppa fast jag bankat som en tok. Drivaxeln sitter i vägen så jag kan inte använda min avdragare som jag hade till styrleden.

Nån som har något hett tips som är van saab og9-3 skruvare.

866 Inlägg
20 december 2011
Ta av bärarmen så den följer med fjäderbenet. Ta handsläggan lägg spindelleds fästet mot skruvstädet och slå en bra lusin på andra sidan då släpper konan.

Män med stil kör dieselbil
595 Inlägg
20 december 2011
med rätta verktyg, lite kärlek, och massor av våld så löser man alla problem...

Har en egen cnc-fräs, arbetar med mdf, trä, aluminium-(experimentellt) för tillfället , behöver du något utfräst så är det bara att pm'a

KHRacing
20 december 2011
bore gå med "styrledsavdragaren" ändå tycker jag

309 Inlägg
20 december 2011
kan vara så den bara ligger i fel vinkel, har du tur så räcker det att vrida fjäderbenet åt båda hållen (som att du skulle göra fullt rattutslag) och bankar lite på spindelleden samtidigt så borde den komma

Läser och släcker felkoder. pm för info

581 Inlägg
21 december 2011
Trådstartare
Jag bröt sönder bromsskölden på fjäderbenet som jag ändå skulle slänga. Sen tog jag största släggan och drämde till så sa det pang och den släppte
Senast redigerat av 744tic (21 december 2011)

Leg. Bilplågare.
218 Inlägg
21 december 2011
Ömhet o värme.  smile

581 Inlägg
23 december 2011
Trådstartare
Nu har jag bytt fjäderben. Men verkar som jag fått problem med topplagringen. För fjädern följer inte med ordentligt när jag svänger längre. Det va inge problem med topplagringen innan jag bytte fjäderbenet. Så jag funderar på om det är någon bult jag kan ha dragit åt för hårt. Isf lär det vara den till stötdämparen.

Sök