Kofångare Orginal Saab 9-3 98 fråga..

Sydeken
31 december 2011 · 750 Inlägg

hallå smile
jag har en fråga ang orginal kofångaren på en saab 9-3 98. Har nyligen införskaffat ett kjolpaket som jag nu hade tänkt testa passformen innan den fixas och lämnas in på lackering. Nu till min fråga, idag när jag tyfte upp bilen på lyften och tog bort plasten som är fast skruvad under bilen så såg jag hur kofångaren är fäst i en ''balk'' och en ''frigolit?'' som är bananformad längs spoilern, är det så att man måste skruva av den först eller kan man få bort kofångaren på ett lättare sätt? jag har en del bilder på hur det ser ut under till så om någon orkar ta sig tiden att se över bilderna kan jag maila dom  jag behöver all hjälp jag kan få!

tack på förhand, Sydeken

Senast redigerat av Sydeken (31 december 2011)

« ʂpʟ ɗʏŋɑɱɪɕʂ, кейɯɔɔð, β2 ɑʊðɪɔ »
Dцьstэp
Saab 9-3 SE 2,0 t "midnightbAzz" (1998)
Aern
31 december 2011 · 457 Inlägg

Hej!

Den här bananformade balken med tillhörande frigolit är den så kallade krockbalken som den så vackert heter.
Din kofångare sitter fast i den här balken, så du måste skruva av balken för att få bort kofångaren.

För att separera kofångare och balk är det bara att bända i plastclipsen som sitter längs hela balken!

Fattade jag din fråga rätt?

Sydeken
31 december 2011 · 750 Inlägg

Aern skrev:
Hej!

Den här bananformade balken med tillhörande frigolit är den så kallade krockbalken som den så vackert heter.
Din kofångare sitter fast i den här balken, så du måste skruva av balken för att få bort kofångaren.

För att separera kofångare och balk är det bara att bända i plastclipsen som sitter längs hela balken!

Fattade jag din fråga rätt?

okej, ja då förstår jag lite bättre hur det är uppbyggt, ska kolla upp det imorgon, tack för svaret smile

« ʂpʟ ɗʏŋɑɱɪɕʂ, кейɯɔɔð, β2 ɑʊðɪɔ »
Dцьstэp
Saab 9-3 SE 2,0 t "midnightbAzz" (1998)
Aern
31 december 2011 · 457 Inlägg

Ingen fara!

Är det några problem så tveka inte, utan det är bara att fråga på! smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang