Hool skrev:
New_options skrev:
En av polisens uppgifter ÄR att se till att trafikreglerna följs. Att sedan du och andra hormonstinna fjunisar inte gillar att polisen gör sitt jobb (fast ni klagar desto mer över lågprioriterade bilinbrott ocg fylleslagsmål) gör inte polisen till lökar!
Jag som trampat rätt länge på jorden har sedan länge insett att det är just detta som är fallet.
Att ledningscentralen måste ropa ut en pågående kvinnomisshandel 5ggr innan någon ids åka på det.
Det finns många exempel.. Orkar inte dra alla ..
Det finns trafikbrott som skall hållas kort då främst rattonykterhet och drograttfyllor osv.
Att jaga Svensson och sätta dit denne för att ha kört 3 meter utan föreskriven belysning är bara löjligt och gagnar knappast trafiksäkerheten..
Jag har bildad mig uppfattningen att det händer inte så mycket och folk orkar inte jobba nämnvärt mycket.. En stulen båt hamnar i nästa område men ingen orkar kolla upp om den är lyst så den hinner nästan ut på försäljning innan det uppdagas att det finns en lysning på den med en ägare som fått hela säsongen förstörd... Den hittades nämligen dagen efter av just polisen.. Men ägaren fick igen den flera månader senare..
Sedan så den verkliga anledningen att de börjat med RAKEL är ju så man inte kan lyssna på farsen. Hade varit komiskt om det inte vore på riktigt så att säga.
Sedan att de inte gör sig av med rikspuckon som Tommy Hamrén heller .. Där en riktig reklampelare för Polisen.. Nooot.
ungefär min uppfattning oxå
just nu har dom sin lekstuga helt skyddad pga rakel förut hade åtminstånde folk lite kontroll på vad dom gjorde och inte
jag har lärt mig hur man ser till att dom prioriterar när man ringer
som ett exempel är när jag ringer snuten medans jag springer efter en som gjort inbrott i min bil
då säger dom att dom inte har någon patrull att skicka och att jag ska ta det försiktigt
5minuter senare ringer min faster till polisen och säger att vi har killen
då har dom fortfarande ingen bil
då säger min faster till dom att killen nog riskerar att få ganska ont om dom inte kommer
på under 2minuter var 2patruller där..jävligt märkligt
numera överdriver jag alltid när jag ringer till polisen så det händer något
polisens arbetsätt är bara för att den stora allmänheten ska tro att polisen gör ett bra jobb
tex finns det ingen mening att prioritera ett simpelt inbrott som upptäckts på morgonen
därimot är det jävligt bra för statestiken att ta fast svenson som kör för fort
varje fortkörning som erkänns på plats är ett uppklarat brott
hur många tjuvar erkänner sina brott? kanske 1 av100
så tar dom 100inbrottstjuvar så har dom 99st som säkert kommer bli dåligt statestik på pappret
då är det onödigt att fläcka ner statestiken med ett skitbrott