1794
Sök

Lambdasond lampanlyser igen efter skarvning av lambasond.

Fri fart för ett fritt folk!
14 697 Inlägg
28 januari 2012
Xuri skrev:
Webrex skrev:
Du menar att du känt det i din bil??  10 grader? de har jag som mappare mycket svårt at tro..
Då skulle den blir helt orkeslös.

Och som sagt varenda lättryckare spikar ju orginal om man trampar för fort på gasen.
Kört och haft många volvos med 2.4 och ingen har haft fungerande knackavkänning.

Jo jag har känt de i min bil. Å jo den blev extremt orkeslös... de var som jag tappade allt laddtryck på ett ungefär. å jag vet vad 2 grader gör på en spis jag också när man mappar.   

de var därför som jag plockade bort lh 2.4 å bara brukar de vid besiktningen för jag lyckades inte lösa problemet.  däremot när jag testade en chippad guldbox som  hade fel på chippet så trodde jag att ajg blåste motorn när jag gick över 3000rpm men den klarade sig.

hade inte spikskiten jävlats hade jag fortsatt köra med lh 2.4 för de lirar fint även på trimmade spisar.
finns bättre sprut men även om jag inte hade fått 1000hk så gillar jag enkelheten.

de finns även beskrivet i volvos böcker hur  ezk retarderar 10 grader vid spik och sedan avancerar typ 1 grad per 100 vevaxelvarv eller nått sånt. kommer inte ihåg längre hur de stod.

stämmer nog rätt bra
man kan dessutom sänka och höja tändingen genom att bygla styrboxen oxå

Kör fort så hinner inget hända...

249 Inlägg
29 januari 2012
Dricker bilen mycket? Isåfall lamban går den normalt och dricker vanligt så är det bara köra med den tänd

Fri fart för ett fritt folk!
14 697 Inlägg
29 januari 2012
henkemedpuffen skrev:
Dricker bilen mycket? Isåfall lamban går den normalt och dricker vanligt så är det bara köra med den tänd

är jhu sjukt irreterande med lysande varningslampor är bättre att laga felet
för tänds lampan är det ett fel som är så pass allvarligt att man ska åtgärda det omgånde

Kör fort så hinner inget hända...

249 Inlägg
29 januari 2012
Går ju ta ut säkring 1 och sätta i den direkt igen så lyser den inte mer:) jag körde med den tänd på min 745a för blev inte klock på felet enligt felkoden var det styrboxen det var fel på men startade och gick normalt ändå:p

186 Inlägg
29 januari 2012
Trådstartare
nope den dricker normalt

Of World
3 376 Inlägg
29 januari 2012
har själv kört med tänd motorlampa sedan i somras... bytte lambda men den släcks så klart inte... har inte lust å betala 750kr bara för att släcka heller... alternativt, plocka bort lampan? big_smile

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

One Man Clan
4 287 Inlägg
29 januari 2012
opel_vectra_gts skrev:
har själv kört med tänd motorlampa sedan i somras... bytte lambda men den släcks så klart inte... har inte lust å betala 750kr bara för att släcka heller... alternativt, plocka bort lampan? big_smile

plockar du bort batterikabeln typ 15 min så är boxen nollad.
då märker du om de börjar lysa igen.

Of World
3 376 Inlägg
29 januari 2012
Xuri skrev:
opel_vectra_gts skrev:

plockar du bort batterikabeln typ 15 min så är boxen nollad.
då märker du om de börjar lysa igen.

Har provat.. utan resultat, blev bara värre då allt blev helt cp , allt blev typ omvänt, te,x ac knappen lyser när den är avstängd, när ac´n är på så släcks knappen osv..

Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17

One Man Clan
4 287 Inlägg
29 januari 2012
Ja du har säkert fel på din ac också då...

Of World
3 376 Inlägg
29 januari 2012
Xuri skrev:
Ja du har säkert fel på din ac också då...

Nope allt funkar som det ska.. en jag känner har samma problem efter att han drog ur batteriet .. .S class merca..

AC´n är ju ny servad osv på märkes verkstad.

Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17

One Man Clan
4 287 Inlägg
29 januari 2012
Nu pratar vi gammal volvo tongue

Of World
3 376 Inlägg
29 januari 2012
Xuri skrev: