på de flesta lastbilsverkstäder me butik säljer stänklappar som finns i blått, vitt, gult, rött och svart, kostar 100kr styck och räcker till 2 hjul då dom är jätte breda och går att skära i 2. typ 4-5mm tjocka. går dom sönder så är de ni som är kass på att montera
Jag hade velat se bilder på Drälla monterat. jag har köpt röda idag (fanns bara röd och babyblå kvar). Däremot märkte jag när jag packade upp dom att 1 är solid röd medans den andra är lite genomskinlig, rätt störigt men och andra sidan skit samma!.
jag har skrivit på sidan 2 i tråden samt lagt uppp bild, men här har ni en kopia på det inlägget om det är för jobbigt att gå till sidan 2.
--------------------------------------------------------------------------- Värt att tänka på är:
Att i de 2pack jag köpte så var det som jag sade tidigare, en ljus och en mörk skärbräda, så jag köpte 4 uppsättningar (8st) (100:-) och använde bara de mörka.
mina i bak sitter lite "stukat" bakåt för att det ska se ut som jag kör jättejättefort Det är VWs original hållare som gör denna stukning, och alltså inte plasten, plasten är följsam och smidig
funderar på att köpa dessa ikealappar ni snacket om men hur monterar ni dom? bara skruva i plåten eller? har tappat ena stänkskyddet på vinterbilen (nyligen införskaffad 360 ) pga rost dvs det finns inte mycket kvar av fästerna för stänkskyddet
funderar på att köpa dessa ikealappar ni snacket om men hur monterar ni dom? bara skruva i plåten eller? har tappat ena stänkskyddet på vinterbilen (nyligen införskaffad 360 ) pga rost dvs det finns inte mycket kvar av fästerna för stänkskyddet
jag skulle ta en självborrande plåtskruv samt en stor bricka med litet hål i.
hmm ok nu är den ju förståss redan lite rostig här och där, men skruvar man direkt i plåten så börjar det väl rosta där också ganska snart, eller slänger man på ett lager rostskydd i hålet?
Bra tips! Vet inte om jag skulle satsa på det till en nyare bil. Köpte nyss till tjejens evo 8a på mudflaps.se Dem är ju modellanpassade så passformen blir ju svinbra! Dock lite dyrare än ikeas skärbrädor kanske hehe