Någon som vill låna ut en flaska grundfärg till ett minimalt arbete?

Low
6 maj 2012 · 3 338 Inlägg

Najs skrev:

KJensen skrev:
kan ni sluta skriva "låna"? ni ska väl inte ha tillbaka färgen han sprutar? cool

haha +1!!

sen te er "gnällspikar" ge er för fan.. alla kan väll ställa en vänlig fråga utan o bli "sparkad" på?? hur skulle du/ni känna om ni inte hade råd o bilhobbyn va det ända ni levde för???
alla måste börja nån stans o bygga upp sig!!! skärpning för helvette på er! nu vart ja lite sne...

keep up the good work man! o hade ja kunnat hade ja åkt ner o köpt en burk åt dig för ja har ivf inge o gnälla på i denna fråga! bara kul o hjälpa andra med samma intresse!

+1, helt rätt om man inte har mycket pengar så är det totalt respectlöst att kalla folk för snålla.
Men om det är någon som har gott om pengar och snållar på detta vis är det väldigt iriternade tkr jag.

Mattsson_91 Självlärd
6 maj 2012 · 3 083 Inlägg

Low skrev:

Najs skrev:

KJensen skrev:
kan ni sluta skriva "låna"? ni ska väl inte ha tillbaka färgen han sprutar? cool

haha +1!!

sen te er "gnällspikar" ge er för fan.. alla kan väll ställa en vänlig fråga utan o bli "sparkad" på?? hur skulle du/ni känna om ni inte hade råd o bilhobbyn va det ända ni levde för???
alla måste börja nån stans o bygga upp sig!!! skärpning för helvette på er! nu vart ja lite sne...

keep up the good work man! o hade ja kunnat hade ja åkt ner o köpt en burk åt dig för ja har ivf inge o gnälla på i denna fråga! bara kul o hjälpa andra med samma intresse!

+1, helt rätt om man inte har mycket pengar så är det totalt respectlöst att kalla folk för snålla.
Men om det är någon som har gott om pengar och snållar på detta vis är det väldigt iriternade tkr jag.

Han snålade ju inte. Han ville inte köpa en hel flaska för ett litet jobb och sen kasta den eller ställa den i ett hörn där en nästan full flaska blir bortglömd

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
OpelP1
6 maj 2012 · 1 412 Inlägg

TBOC_Razor skrev:

OpelP1 skrev:

TBOC_Razor skrev:

Jo precis så dum var en kille igår i helsingborg och jag kunde ta mig hem pga det...

Fick låna en tre tons domkraft av en kille som bytte bromsar bak på en lätt lastbil och då hade jag ändå min bil stående en halv kilometer bort så han såg bara mig gå iväg med domkraften på släp.

Själv hade jag följt med personen som skulle låna och hjälpt till också, dels för att hålla koll på min domkraft och dels för att man *ska* hjälpa dom som behöver hjälp om man kan.

Så är iaf jag uppfostrad...

Annars kan man ju vara lite "crazy" och ha med en egen domkraft i bilen, så slipper man vara en pain in the as för andra.

Det är folk som du som gör att man fan blir mörkrädd i det här landet....

Okej, jag har antecknat det.
Kommer att göra en kopia på anteckningen för att vara på den säkra sidan.

bumpe Lastbilsmekaniker
6 maj 2012 · 3 878 Inlägg

TBOC_Razor skrev:
Jag har alltid egen domkraft med mig men igår låg den hemma för att göra plats till alla verktyg och just den dagen skär någon sönder ventilen på ena hjulet...

Och skulle jag vara en "pain in the ass" för dig om jag ville lånat din domkraft ??

Något som kräver absolut noll ansträngning för din del utan kanske bara som mest fem-tio minuter av din dyrbara, gulddrypande tid.


Det är folk som du som gör att man fan blir mörkrädd i det här landet....

Kan faktiskt hålla med, så farligt är det inte att låna ut något till en annan människa! Är man osäker så be om att få ha hans körkort, bilnycklar, flickvän eller vad som helst i pant!

Har flertalet gånger antingen bogserat eller lånat ut reservdunken så de kan ta sig till macken när någon stått med soppatorsk längs vägen! smile

Man blir faktiskt inte hatad för att man gör något vänligt mot andra människor, jag lovar wink

Back on topic: Skulle du mot alla odds ha vägarna förbi kan jag sponsra med någon halvfull burk smile

Mattsson_91 Självlärd
6 maj 2012 · 3 083 Inlägg

bumpe skrev:

TBOC_Razor skrev:
Jag har alltid egen domkraft med mig men igår låg den hemma för att göra plats till alla verktyg och just den dagen skär någon sönder ventilen på ena hjulet...

Och skulle jag vara en "pain in the ass" för dig om jag ville lånat din domkraft ??

Något som kräver absolut noll ansträngning för din del utan kanske bara som mest fem-tio minuter av din dyrbara, gulddrypande tid.


Det är folk som du som gör att man fan blir mörkrädd i det här landet....

Kan faktiskt hålla med, så farligt är det inte att låna ut något till en annan människa! Är man osäker så be om att få ha hans körkort, bilnycklar, flickvän eller vad som helst i pant!

Har flertalet gånger antingen bogserat eller lånat ut reservdunken så de kan ta sig till macken när någon stått med soppatorsk längs vägen! smile

Man blir faktiskt inte hatad för att man gör något vänligt mot andra människor, jag lovar wink

Back on topic: Skulle du mot alla odds ha vägarna förbi kan jag sponsra med någon halvfull burk smile

Håller faktiskt med er. Och är man så misstänksam mot alla och tror illa om alla så kanske det är dags att tänka om. Hur vågar man då köpa en begagnad bil, handla på ebay/tradera?

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
OpelP1
6 maj 2012 · 1 412 Inlägg

Jag var hjälpsam förr, men efter att gång på gång fått tillbaka trasiga prylar och dessutom fått en utskällning för att man inte hade tid att skjutsa hem en person 20 mil så har jag slutat med "välgörenhet".

Mack Forum- och sitemoderator
6 maj 2012 · 26 194 Inlägg

När jag hade den förra 240:in och fick ett gigantiskt oljeläckage mellan sandwichen och oljefiltret - ja jag var ju så dum så jag inte använde jängtejp - så stod jag i mitt garage och svor. Då gick en person förbi som då hade sitt garage några portar bortanför mig.
Så jag ropade "Inte har du någon sjuttons ringnyckel jag kan få låna?" (har för mig det var sjuttons nyckel)
Egentligen på skämt, men han vände sig om och sa "Visst". Vipps hade jag en nyckel i handen, och sedan mumlade han nåt om att det bara var att knacka på hemma hos honom sen när jag hade lånat den klart.
Jag tänkte inte mer på det, utan lyckades ha lös skräpet och satte dit filtret utan någonting emellan.
Sen kom jag på att..jag visste inte ens vart människan bodde, han jag hade lånat nyckeln av..

Det hela slutade med att jag lämnade en lapp under hans garagedörr där jag skrev som det var, att han i stället fick knacka på hos mig för jag visste inte vart han exakt bodde, vilket han gjorde samma kväll.

Norrländsk mentalitet tro?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
6 maj 2012 · 14 088 Inlägg

Mack skrev:
När jag hade den förra 240:in och fick ett gigantiskt oljeläckage mellan sandwichen och oljefiltret - ja jag var ju så dum så jag inte använde jängtejp - så stod jag i mitt garage och svor. Då gick en person förbi som då hade sitt garage några portar bortanför mig.
Så jag ropade "Inte har du någon sjuttons ringnyckel jag kan få låna?" (har för mig det var sjuttons nyckel)
Egentligen på skämt, men han vände sig om och sa "Visst". Vipps hade jag en nyckel i handen, och sedan mumlade han nåt om att det bara var att knacka på hemma hos honom sen när jag hade lånat den klart.
Jag tänkte inte mer på det, utan lyckades ha lös skräpet och satte dit filtret utan någonting emellan.
Sen kom jag på att..jag visste inte ens vart människan bodde, han jag hade lånat nyckeln av..

Det hela slutade med att jag lämnade en lapp under hans garagedörr där jag skrev som det var, att han i stället fick knacka på hos mig för jag visste inte vart han exakt bodde, vilket han gjorde samma kväll.

Norrländsk mentalitet tro?

Det kan det nog vara.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Goffen Administratör
6 maj 2012 · 2 976 Inlägg

Att ni orkar.... Hjälp TS eller skriv inget alls...

En kopp av den svarta såsen...
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Pim_Pim
6 maj 2012 ·

Jag har en flaska grundfärg från hagmans som du kan få, inte använd utan står "oöppnad" i hyllan.
Men du har ca 30mil enkel resa till mig så jag rekommenderar att du köper en egen flaska i närheten, det blir nog billigast. Men erbjudandet kvarstår!

FordRSC Los geht's, Schumacher
7 maj 2012 · 1 510 Inlägg

Har köpt både grund samt färg. Ska försöka fixa skiten till helgen!

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE
Saab 900 SE Coupé 2.0T "The Fox" (1997)
Low
7 maj 2012 · 3 338 Inlägg

FordRSC skrev:
Har köpt både grund samt färg. Ska försöka fixa skiten till helgen!

Slipa ordenligt bort all rost, annars kommer det det tillbaka kvickt wink

FordRSC Los geht's, Schumacher
7 maj 2012 · 1 510 Inlägg

Low skrev:

FordRSC skrev:
Har köpt både grund samt färg. Ska försöka fixa skiten till helgen!

Slipa ordenligt bort all rost, annars kommer det det tillbaka kvickt wink

Det är planen! Men som det ser ut så ser jag ingen rost. Men det kanske ändras då jag pillat bort färgen...

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE
Saab 900 SE Coupé 2.0T "The Fox" (1997)
zoopåse
7 maj 2012 · 1 171 Inlägg

Lite intressant att alla utgår ifrån att det handlar om pengar. Själv tycker jag det kan vara lite slöseri i sig att köpa en liter grundfärg och måla en liten fläck, med. Då skulle man önska att man kunde låna lite av någon som ändå har en burk ståendes oanvänd. Det är ju inget man använder ofta direkt.

Den här tankekonstruktionen att allt värde bara kan mätas i pengar är lite trist tycker jag. Så mycket saker som anses som värdelöst bara för att det står på fel ställe (så att man kanske tom måste prata med någon) men som man skulle kunna använda istället för att hälla ut i naturen eller bränna upp och producera en massa nytt hela tiden.

Det är lite det här med studsmattesyndromet, alla ska ha en egen studsmatta på tomten, annars kanske man måste prata med någon och det är ju det värsta som kan hända.

alftabruden
8 maj 2012 · 9 Inlägg

Hallå alla grabbar!!!!

Jag har följt denna tråden ihopa me min sambo... å jag känner att jag måste lägga en kommentar här fast att han har fixat det.

Ärligt hur kan man klanka å gnälla så här mycket på en person som bara ställer en vanlig fråga?
Varför läser man tråden å lägger sig i om man ändå bara vill vara elak?
Jag har blivit ganska irriterad när jag läst, å jag är uppfostrad med att man hjälper andra för att de kan komma en dag när man själv står där å behöver.


Kolla bara när min sambo å små barnen var i Hbg härom dagen å behövde hjälp, någon hade punkterat däcket på vår bil. Där stod han me två små barn ca 12 mil hemifrån å hade för första gången på länge lämnat dumkraften hemma för att ha mer plats då händer det.
Nu hade han tur att dom hitta ett företag som låna ut det, men där ser man hur man kan behöva hjälp.....


Så tänk på den nu grabbar innan ni gnäller....

lev livet, innan livet lever med dig...
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang