Någon som vill låna ut en flaska grundfärg till ett minimalt arbete?

FordRSC Los geht's, Schumacher
5 maj 2012 · 1 510 Inlägg

Tänkte fixa till min lackskada som är ca 2 cm. Var hos mekonomen, en flaska grund kostar 120kr. Känns lite trist att köpa en burk då man inte ens behöver 0.5% av det, eller hur mycket det behövs för att täcka en liten yta på 1x2 cm.

Så undrar om någon i Lundatrakten har en flaska man kan låna för att spruta på ett lager? big_smile

Är denna jag vill fixa:
http://i288.photobucket.com/albums/ll173/peter_v2/DSCN6536.jpg

Senast redigerat av FordRSC (5 maj 2012)

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE
Saab 900 SE Coupé 2.0T "The Fox" (1997)
Evildan
5 maj 2012 ·

Din rubrik "Någon som vill låna en flaska grundfärg" är lätt missvisande då du vill låna en flaska och inte låna ut en flaska.

OnTopic: Jag har en skvätt du kan få, men du får hämta den själv smile

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
5 maj 2012 · 14 088 Inlägg

Evildan skrev:
Din rubrik "Någon som vill låna en flaska grundfärg" är lätt missvisande då du vill låna en flaska och inte låna ut en flaska.

OnTopic: Jag har en skvätt du kan få, men du får hämta den själv smile

Precis min första tanke oxå. En del har ju lite svårt med det svenska språket.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
FordRSC Los geht's, Schumacher
5 maj 2012 · 1 510 Inlägg

Vettemannen skrev:

Evildan skrev:
Din rubrik "Någon som vill låna en flaska grundfärg" är lätt missvisande då du vill låna en flaska och inte låna ut en flaska.

OnTopic: Jag har en skvätt du kan få, men du får hämta den själv smile

Precis min första tanke oxå. En del har ju lite svårt med det svenska språket.

/Benny

Skrev för snabbt, så ändrat nu smile

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE
Saab 900 SE Coupé 2.0T "The Fox" (1997)
Evildan
5 maj 2012 ·

FordRSC skrev:

Vettemannen skrev:

Evildan skrev:
Din rubrik "Någon som vill låna en flaska grundfärg" är lätt missvisande då du vill låna en flaska och inte låna ut en flaska.

OnTopic: Jag har en skvätt du kan få, men du får hämta den själv smile

Precis min första tanke oxå. En del har ju lite svårt med det svenska språket.

/Benny

Skrev för snabbt, så ändrat nu smile

Misstänkte det.
Men åk till Coop/Ö&B/Rusta, dom brukar ha färg betydligt billigare än den oftast tokdyra mekonomenkedjan.
Risken är dock att du kör upp mera bränsle i kr än den eventuella besparingen.

FordRSC Los geht's, Schumacher
5 maj 2012 · 1 510 Inlägg

Evildan skrev:

FordRSC skrev:

Vettemannen skrev:

Precis min första tanke oxå. En del har ju lite svårt med det svenska språket.

/Benny

Skrev för snabbt, så ändrat nu smile

Misstänkte det.
Men åk till Coop/Ö&B/Rusta, dom brukar ha färg betydligt billigare än den oftast tokdyra mekonomenkedjan.
Risken är dock att du kör upp mera bränsle i kr än den eventuella besparingen.

Fint väder, så man kan ju ta en cykelrunda och passa på att ta sig till Nova där det finns både ÖB och Rusta smile

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE
Saab 900 SE Coupé 2.0T "The Fox" (1997)
Mattsson_91 Självlärd
5 maj 2012 · 3 083 Inlägg

Biltemas färg är det ju inte heller något större fel på.

Och sen lär du ju behöva fixa mer än 1*2cm. Du lär ju få ta MINST 1cm utanför skadan på varje sida också. Så en kvadrat på 8*8 kanske. Är ju rätt lång spricka där till höger

Senast redigerat av Volvo142_73a (5 maj 2012)

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
evilaudio
5 maj 2012 · 16 195 Inlägg

men den skadan så hjälper de inte med nån grundfärg..

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Pim_Pim
5 maj 2012 ·

Bättre du införskaffar dig lite grundfärg med mera, då har du tills nästa gång. smile

Mickius
5 maj 2012 · 4 670 Inlägg

Aga_Diff skrev:
Jävla snåljåp...

+1 big_smile

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
5 maj 2012 · 6 170 Inlägg

Aga_Diff skrev:
Jävla snåljåp...

Jävla gnällröv...

Alla kan inte lägga dom pengarna på en burk färg när dom kunde gått till mat och vatten istället.




Jag har lite PP rostskyddsprimer som du kan få låna, närmre än e-tuna iaf tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
FordRSC Los geht's, Schumacher
6 maj 2012 · 1 510 Inlägg

Volvo142_73a skrev:
Biltemas färg är det ju inte heller något större fel på.

Och sen lär du ju behöva fixa mer än 1*2cm. Du lär ju få ta MINST 1cm utanför skadan på varje sida också. Så en kvadrat på 8*8 kanske. Är ju rätt lång spricka där till höger

Sår se när jag pillat bort hur stort det blir, men förhoppningsvis är det inte större än vad jag tror.

evilaudio skrev:
men den skadan så hjälper de inte med nån grundfärg..

Vad mer behövs? Spackel?

Pim_Pim skrev:
Bättre du införskaffar dig lite grundfärg med mera, då har du tills nästa gång. smile

Jo det kan man tycka! Men förhoppningsvis kommer det ingen "nästa gång" big_smile

TBOC_Razor skrev:
Jag har lite PP rostskyddsprimer som du kan få låna, närmre än e-tuna iaf tongue

Danke, men blir nog dyrare att glida upp dit än köpa en burkfan tongue Så jag får väl göra det så får man fixa skiten

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE
Saab 900 SE Coupé 2.0T "The Fox" (1997)
Etingelholm
6 maj 2012 · 979 Inlägg

TBOC_Razor skrev:

Aga_Diff skrev:
Jävla snåljåp...

Jävla gnällröv...

Alla kan inte lägga dom pengarna på en burk färg när dom kunde gått till mat och vatten istället.




Jag har lite PP rostskyddsprimer som du kan få låna, närmre än e-tuna iaf tongue

men alltså, hallå..."kan jag få låna lite grundfärg?"

biltema/öb/haraldnyborg tar ca 80:- för en burk. Och som tidigare nämnts så får han ju endå slipa ner lite utanför skadan. Men iaf, ´tycker man det känns onödigt att köpa en burk för 120:- så kan jag tycka det är onödigt för han att laga skiten, eller rentav köpt en bil. För det är ju onödigt att köpa ett fordon när det är onödigt att köpa grundfärg för 120 spänn oxå....sorry men detta va fan i mej det fattigaste big_smile

Hpc
Honda Civic Ek4 "K24" (1997)
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 maj 2012 · 6 170 Inlägg

AnderssonE30 skrev:

TBOC_Razor skrev:

Aga_Diff skrev:
Jävla snåljåp...

Jävla gnällröv...

Alla kan inte lägga dom pengarna på en burk färg när dom kunde gått till mat och vatten istället.




Jag har lite PP rostskyddsprimer som du kan få låna, närmre än e-tuna iaf tongue

men alltså, hallå..."kan jag få låna lite grundfärg?"

biltema/öb/haraldnyborg tar ca 80:- för en burk. Och som tidigare nämnts så får han ju endå slipa ner lite utanför skadan. Men iaf, ´tycker man det känns onödigt att köpa en burk för 120:- så kan jag tycka det är onödigt för han att laga skiten, eller rentav köpt en bil. För det är ju onödigt att köpa ett fordon när det är onödigt att köpa grundfärg för 120 spänn oxå....sorry men detta va fan i mej det fattigaste big_smile

Ja det finns fattiga människor i sverige också, det är inte bara i afrikas länder...

Jag fick vänta 1½ månad för att kunna köpa min 79-kronorsburk mer primer wink

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Etingelholm
6 maj 2012 · 979 Inlägg

TBOC_Razor skrev:

AnderssonE30 skrev:

TBOC_Razor skrev:

Jävla gnällröv...

Alla kan inte lägga dom pengarna på en burk färg när dom kunde gått till mat och vatten istället.




Jag har lite PP rostskyddsprimer som du kan få låna, närmre än e-tuna iaf tongue

men alltså, hallå..."kan jag få låna lite grundfärg?"

biltema/öb/haraldnyborg tar ca 80:- för en burk. Och som tidigare nämnts så får han ju endå slipa ner lite utanför skadan. Men iaf, ´tycker man det känns onödigt att köpa en burk för 120:- så kan jag tycka det är onödigt för han att laga skiten, eller rentav köpt en bil. För det är ju onödigt att köpa ett fordon när det är onödigt att köpa grundfärg för 120 spänn oxå....sorry men detta va fan i mej det fattigaste big_smile

Ja det finns fattiga människor i sverige också, det är inte bara i afrikas länder...

Jag fick vänta 1½ månad för att kunna köpa min 79-kronorsburk mer primer wink

då hade jag sålt bilen och bytt hobby....

Hpc
Honda Civic Ek4 "K24" (1997)
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 maj 2012 · 6 170 Inlägg

AnderssonE30 skrev:

TBOC_Razor skrev:

AnderssonE30 skrev:

men alltså, hallå..."kan jag få låna lite grundfärg?"

biltema/öb/haraldnyborg tar ca 80:- för en burk. Och som tidigare nämnts så får han ju endå slipa ner lite utanför skadan. Men iaf, ´tycker man det känns onödigt att köpa en burk för 120:- så kan jag tycka det är onödigt för han att laga skiten, eller rentav köpt en bil. För det är ju onödigt att köpa ett fordon när det är onödigt att köpa grundfärg för 120 spänn oxå....sorry men detta va fan i mej det fattigaste big_smile

Ja det finns fattiga människor i sverige också, det är inte bara i afrikas länder...

Jag fick vänta 1½ månad för att kunna köpa min 79-kronorsburk mer primer wink

då hade jag sålt bilen och bytt hobby....

Ja eller så tar man allting i sin egna lilla fart...

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Busgrabb Rejsa ?
6 maj 2012 · 2 959 Inlägg

Folk har ju redan sagt det men alltså vafan, är du sjukt snål?
Har du så dåligt med pengar ska du nog sälja Saaben för dom är bra på att gå sönder och det kostar det betydligt mer...

Du, om du tar grus i olika grovlek och avslutar med sand för att gnida in på skadan så kanske du kan komma undan att köpa sandpapper med...suck.

Autotech
BMW 335D (2008)
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 maj 2012 · 6 170 Inlägg

Alla ni som gnäller om att TS är snål, det är ju ni som är snåla som inte kan hjälpa en människa med lite färg för en tia utan tycker att hela världen rasar samman för att någon vill låna 2 milliliter av er grundfärg.

Lika snåla och sura som folk med fullutrustade verkstäder som inte kan låna ut en sketen domkraft till någon för hjulbyte på ett punkat hjul när man står på en parkering elva mil hemifrån med ungarna...

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
ElTacoNacho
6 maj 2012 · 486 Inlägg

kan ni sluta skriva "låna"? ni ska väl inte ha tillbaka färgen han sprutar? cool

Mack Forum- och sitemoderator
6 maj 2012 · 26 194 Inlägg

Jag har en burk ståendes. Du kan ärligt talat få den, om du kommer och hämtar den..
(Ja, jag har sett vart TS bor och hur långt det är mellan oss..)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang